Gå til innhold

Drittsekker har knust sideruta på passten og et stygg bulk idøra

Ranger emnet

reza karimi

Anbefalte innlegg

ja ble varsela av en annen bil eier om at hennes og min bil har vært utsatt for hærverk. gikk nede på parkering plass og så at sideruta er knust og ikke nok med det et stygt bulk i samme døra. politie var allerede til stedet og registererte skadene på biler. hadde slått med slik store høytaler.

spørsmalet er nå om skadene blir dekka av forsikkering, har bare delkasko hos IF jeg. vet at sideruten blir dekka med 2000 egen andel, men kan jeg kreve IF å dekke bulken og eller? kjørte bilen og parkerte hos bilberging, koster rundt 5000 bare å rette bulken plus egenandel på ruta sa dom. sølv er helt og totalt blak akkurat nå.

det samme skjedde i juni da jeg var på ferie og noen hadde rygget på en anna bil som jeg hadde og vensterdøre var helt ødelagt, meldte det til politiet og snakket med IF fikk ingenting fra IF den gangen. håpløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en liten titt rundt på hoggere. er du heldig kan du finne en slik passat med strøken bakdør. da tar du døra komplett og får den bare omlakkert, noe som garantert blir billigere enn å rette bulken du har..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på det sølv og vet at om jeg kjøper døra hos høggeren blir det billigere enne å reparere, men problemet er at hvis jeg kjøper hele døra kommer den sikkert å skille seg fra resten av bilen uansett om jeg omlakkerer den eller ei og det vil jeg ikke for at bilen er ganske fin i lakken.

skal sjekke litt nærmere i morra på foskjellige karasoriverksteder i nærheten først og finne ut hvor mye det koster. ruten har jeg tenkt å kjøpe brukt hos høggeren, om det blir en hele døra vet ikke enda.

en anna problemet er at jeg har ikke garasje eller et trygt sted å parkere bilen så alt må gjørs fort på en måte. akkurat nå er bilen parkert hos bilberging og hvis jeg verken reparer bulken eller bytter ruten hos dom kommer dom sikkert å bli sint o sur og er redd at dom kreve noe betaling for at bilen er stått parkert i deres verksted for et par døgn.

har dom karv på det egentlig, for at bilen er stått parkert i deres garasje og derfor må det betales for parkering?

en anna tanke som jeg kommer på er å snakke med IF om jeg får de pengene som dom vil betale for ruten kontant for at da kan jeg kjøpe ruten brukt og bruke resten av pengene på bulken, håper at IF går med på det.

må gjøres noe i morgen ihverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørr du meg, anbefaler jeg at du kjøper bare en rute fra høggern (koster ikke mange kronene) og få ut dørtrekket og sette på nye ruta, enn å kødde med forsikring osv, syns jeg dette er mye bedre og enklere. Tror du taper litt på bonusen på sånne ting og hvis du melder ifra til forsikringsselskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IF Delkasko

Brannskade

Eksplosjon, f.eks. sprengningsskade og lynnedslag

Smelteskader på elektrisk anlegg etter kortslutning

Tyveri av selve kjøretøyet og tyveri av fabrikkmontert utstyr uten begrensning i beløp. Ettermontert utstyr dekkes med inntil 10 000 kroner

Skade som kjøretøyet blir påført i forbindelse med innbrudd eller tyveri

Glassruteskader – knusing og sprekker

Assistanse i Norden ved driftsstopp, utelåsing, sykdom eller ulykke

Skade under ferge- eller togtransport (gjelder ikke i land- eller ombordkjøring)

Om vinduet er knust er det jo per defenisjon innbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider