Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Har kjørt mye med begge deler samt 4wd, er jo absolutt deiligst med rwd når man kan holde på en sladd i det uendelige under rette forhold. Men det er absolutt artig å kjøre fwd også syns jeg da, man må bare kjøre litt annerledes. Det er alt. Og så er det jo litt morsomt å snu en fwd innpå trange plasser med reversen og litt brekk da.. ;) Ellers kommer det helt an på biltypen hvor høy morsomfaktor den har langs en snødekt landevei.. En velbalansert fwd som du kan få ut rumpa på litt enkelt med etpar kjappe på rattet er jo absolutt diggbart nok det. Da oppleves den nærmest som en 4wd å sladde gjennom svingen med, på snø får man fint til å la rumpa skli gjennom hele svingen. Man må bare tenke litt motsatt med gassfoten kontra rwd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Har begge og bakhjul er best! Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SprinterTuning Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Det kommer jo helt an på smakssak det:) men jeg foretrekker bakhjul, mer gøyere..:) Siter [Mercedes sprinter 316cdi] [Opel ascona c3 cab] [bmw e36 316] +++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Jeg foretrekker FWD. Enklere å kjøre + jeg har ingen grunn til å ha RWD. Ser ikke noe poeng i å "drifte" på veien eller leke seg på parkeringsplasser osv. Ulempen med FWD er jo at du kjører rett ut hvis du begynner å spinne i en sving på vintersføre. Men om jeg hadde hatt fritt med penger til å kjøpe meg en normal fin bil ville jeg gått for AWD. Enkelt å greit :D Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Dere som sier bakhjul er best.. Hva skjedde da med denne? Fwd. Knuste all konkuranse i løpene den var med i.. Sjekk også denne listen http://no.wikipedia.org/wiki/STCC Hvor mange der har Rwd, kontra fwd. Snakket tidligere i sommer med en kar som har jobbet en god del med de Stcc bilene til Volvo, og han sier at om man har en som kan fwd 100% og en som kan rwd 100% så vil grevlingen likevell ta rwd.. Kan vel være enig i at rwd er gøyest, men hva er best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Temur skrev: Dere som sier bakhjul er best.. Hva skjedde da med denne? Fwd. Knuste all konkuranse i løpene den var med i.. Sjekk også denne listen http://no.wikipedia.org/wiki/STCC Hvor mange der har Rwd, kontra fwd. Snakket tidligere i sommer med en kar som har jobbet en god del med de Stcc bilene til Volvo, og han sier at om man har en som kan fwd 100% og en som kan rwd 100% så vil grevlingen likevell ta rwd.. Kan vel være enig i at rwd er gøyest, men hva er best? I STCC, får ikke RWD tilleggs vekt? Det igjen sier vel litt ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CheFF Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Sidetrekk er best. Skal trekkje både på høgre, og venstre side. Leopard ftw. Frå spøk til revolvar, som ein annan sa, kva er best, kvinne eller mann? Må vurderast ut frå formålet. Kjem an på brukaren. Eg kjenner mannfolk som kan ver meir mødre enn nokon av damene tildei fleste karane her, og eg kjenner kvinnfolk som vil rævkøyre dei aller fleste av karane her, og danka ut karane her ut, under ein evt. ordentlig helvetesveke. FWD, RWD, AWD.. Eg har min favoritt, til mitt bruk, men kvar sin smak. Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Hadde folk søkt så kunne vi sluppet disse trådene hvert år! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Ratta Opel omega 2,5 med manuell i fjord vinter, skal si at det var meget artig. Men til gjengjeld måtte jeg skubbe mye og legge på kjettinger får og komme opp gata hjemme. Parkerte nedi gata ei natt og det kosta 500 på morgenen. Peugeot 406 jeg har nå drog seg rett opp, har ikkje skubba på den en gang enda, og blir det ekstremt glatt opp gata er det bare og slå inn reversen. Da har man dilemmaet, fornuftig eller artig bil? Personlig syns jeg det er direkte kjedelig og dra sleng med fwd, Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Ut fra min erfaring er fwd best, men rwd mest moro. Har kjørt BMW E30 og E34, samt Hiace på vinterføre, og det er no drit. Kommer ikke engang opp bakken hjemme med noen av de. Mens Golfen min og Cølarolla'en til muttern kommer opp uten problemer. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Mustang95 skrev: I STCC, får ikke RWD tilleggs vekt? Det igjen sier vel litt ;) Det stemmer.. For rwd sliter ikke styrehjula og mot slutten av løpene så knuste de ofte fwd bilene.. Så for å blidgjøre alle fwd produsentene så måtte de sabotere litt for dem... Hadde fwd vært raskest så hvor er Formel bilene med fwd? Fwd fremkommer mer i motorsport for at modellene skal ligne litt på det produsenten spyr ut...Hadde Rwd vært utviklet enda mere i feks Rally så hadde 2wd klassene vært mere interessant.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 De fleste som klager på rwd har som regel dårlige kjørekunnskaper eller utslitte dekk... En rwd med gode dekk tar seg meget godt frem på vinterføre.. Dette er en diskusjon som aldri blir ferdig.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Kjetilr skrev: De fleste som klager på rwd har som regel dårlige kjørekunnskaper eller utslitte dekk... En rwd med gode dekk tar seg meget godt frem på vinterføre.. Dette er en diskusjon som aldri blir ferdig.. AKKURAT det samme gjelder for FWD. Og nei, denne diskusjonen blir aldri ferdig.Ikke før den blir stengt, noe som skjer omtrent hvert år. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 sant nok... :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.