Gå til innhold

Hva er best bakhjul eller framhjul

Ranger emnet


AudiRadar

Anbefalte innlegg

Jævlig synd at jeg ikke har noen videklipp fra rudskogen eller hadelandsåsen der focusen til morra mi får kjørt seg! har derimot et klipp av en uno turbo med nærmere 200hk (ikke bry dere om teksten. bilen har 115hk på 0.5 i ladetrykk originalt)

 

sikkertgodt over 200hk også på 1.4bar i ladetrykk!

dette er fwd, og overhodet aldri merket noe til styrings problem pga mye effekt! i grunn hadde jeg også mye kjappere start 0-100 med den enn jeg har med nissanen min da jeg får mere grep ved å pumpe gassen med fwd. ræva får aldri tak nok!

 

 

 

 

ikke prøv engang å fortell meg at fwd er døl å kjøre!

 

 

en annen ting er at det faen ikke er mange av dere her som klarer å utnytte bilens axx om jeg tar 0-100 + på snø føre med rwd uten å snurre eller å kuke bort masse tid! med fwd er det i grunn flatt jern og jobbe grepet med gasspedalen!

 

 

Jeg utfordrer HVEM SOM HELST her med framhjulstrekker på snøføre som mener rwd er så jævlig mye fetere å kjøre!

Endret av DRFT-R

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har også litt å si hva slags gummi bilen er skodd med. Du kjører vel med rallypigg Robert?

 

helt vanlige piggdekk som sikkert var 6 år gamle som jeg hadde liggende i kjelleren!!

 

man må ikke ha det grommeste! er bare å lære seg å bruke bilen! fwd har spesiell kjørestil. du taper fart ut av svinga, men fy faen å fart du kan ha inn i dem!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel litt i favør til FWD, men shit au...

Hva tar startene i BC, er det ikke Bobler, Saaber så vanlige grevlinger, og det er seff pga tyngda over hjulene, men når RWD og FWD har "like" forutsetninger med tanke på tyngde over hjula, så vinner RWD i starten.

Men jeg for min del snakker ikke banekjøring, jeg snakker om vanlig bilkjøring på vinterføre, og jeg skal ærlig innrømme at klassisk RWD taper mot FWD i starten, men det er ikke der jeg mener det er viktigst, men under kjøring.Personlig syns jeg det er 10 000 ganger lettere å kontrollere en RWD vinter som sommer, men det er min mening.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Robert sier er det å kjøre fort med forhjulsdrift på vinteren også såre enkelt. Hvorfor? Du kan oppleve dette selv hvis du kjører ut av et lyskryss bånn pinne med rwd og det er glatt, da drar ræva til en av sidene og du må styre inn og/eller gå av gassen. FWD er det som han sier nok å styre dit du vil at bilen skal gå, gi bånn pinne og korrigere littegrann med gasspedalen hvis bilen spinner litt. Er en grunn til at det går mye mye fortere de få gangene jeg låner FWD om vinteren enn jeg vanligvis kjører med RWD :)

 

på ingen måte

 

Begrunn hvorfor.

 

awd og rwd derimot kan være interessant, finns det noe mer harry enn fwd burning?!

 

Jeg har aldri snakket om burning... Finns andre måter å kose seg med bil på enn å herje dem i stykker.

 

Gi meg en god grunn til at FWD har fordeler der vi faktisk sliter på vinterføre, og da mener jeg ikke på flata.

 

Mer vekt på drivhjula = win i oppoverbakker.

 

Samtidig har det nok mer med dekk og sjåfør å gjøre om du kommer opp en bakke :)

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt til sitt bruk mener nå jeg! Personlig foretrekker jeg firehjulstrekk pga fremkommelighet og morrofaktor om vinteren! Ikke noe er mer gøy enn en skikkelig awd-sladd der man måker fullstendig av veien og innser at det bare er å rygge bilen opp igjen!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å spinne rundt og burne og sladde i svingene ser jeg ingenting morsomt med.

 

da er du TOTALT blind!!

 

oj, så sinnsykt bra grep i fwd

fwd er greit på åpne sletter og slake svinger, men når du får en knotete strekning, så er det som å sykle, akkurat like kjedelig Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du TOTALT blind!!

 

oj, så sinnsykt bra grep i fwd

fwd er greit på åpne sletter og slake svinger, men når du får en knotete strekning, så er det som å sykle, akkurat like kjedelig

 

Ikke den erfaringen jeg har.. Kom deg til Oslo eller ned hit en gang så skal du få sitte på i Daihatsuen så ser vi om du sier det samme etterpå :)

 

Du bør forøvrig kanskje ikke snakke så høyt om det å være blind :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, så sinnsykt bra grep i fwd

 

For en sinnsyk aks på rwd..

 

Intetsigende video?

Ja, akkurat som din..

Kan være 1000årsaker til at den Volvoen spinner så mye som den gjør, på samme måte som det kan være like mange årsaker til at den M3`n blir frakjørt av en fwd bil.

 

 

fwd er greit på åpne sletter og slake svinger, men når du får en knotete strekning, så er det som å sykle, akkurat like kjedelig

 

Igjen klarer du å bare skrive svada i din argumentasjon.

Gi meg en vitenskapelig forklaring på hvorfor alle fwd er dårligere på krevende strekninger enn alle rwd..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sinnsyk aks på rwd..

 

Intetsigende video?

Ja, akkurat som din..

Kan være 1000årsaker til at den Volvoen spinner så mye som den gjør, på samme måte som det kan være like mange årsaker til at den M3`n blir frakjørt av en fwd bil.

 

 

 

 

Igjen klarer du å bare skrive svada i din argumentasjon.

Gi meg en vitenskapelig forklaring på hvorfor alle fwd er dårligere på krevende strekninger enn alle rwd..

 

kjedeligere, man er rett og slett uinteressert i bil om man liker fwd

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår