Gå til innhold

Hva er best bakhjul eller framhjul

Ranger emnet

AudiRadar

Anbefalte innlegg

Du fant ingen gode argumenter altså?

Gjør oss alle en tjeneste, hold deg unna ting du ikke har den minste antydning til peiling på..

Løk...

har hatt tre fwd i livet mitt, de blei solgt etter ca 2 uker;) det er rett og slett ikke lagd MORSOMME forhjulstrekkere, som er brukanes på jorde feks, men feks honda accord 2l sport av 2006-modell er jo en flott bil som jeg kunne hatt som bruksbil, men jeg vil fortsatt heller ha gamal stjerne, siden det er det som ligg meg nærmast, men det er fortsatt ikke i nærheten av morsomt

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da hendviser jeg igjen til TEAM SIDEWAYS sin banekjøring på Dagali som var for ca 2 år siden!

Du kan fint spørre hvem som helst som var der borte på bana hvem som va kjappest runde på runde med en framhjuls dreven ford focus på isbana der. for å ikke nevne turen dit og hjem igjen som gikk i no vanvittige hastigheter på veien på isete og snølagt føre gjennom numedalen! Tror at jeg og kjerringa hadde tatt inn litt over en time fra dagali og ned til kongsberg forran de andre gutta. alle sutra og klaga over at det var så glatt og farlig, og at ræva slang! eneste som lå i teten var ealoken, men han ble borte han å da han skjønte at jeg egentlig "ga litt faen i livet mitt". vi var uansett nede i kongsberg fra fjellet på riemlig kort tid!

på bana var det alt fra slitne 240, til mercedeser til også 2 stk turbo og firehjulsdrevne audi!

synd nok, var det ingen som klarte å kjøre svingene fort nok på is som jeg fikk gjort med focusen! og dette er faen ikkeno hjemmeskryt . jeg sier bare fakta!

MANGE fra dette forumet var til stedet! Det var strengt forbudt med ispigger, jeg kjørte derav på piggfritt i tilleg!

Dagali050108203.jpg

Passerer kamerafolket i 60-70KM/T.. eneste s kombinasjonen der jeg klarte å få nok fart, bortsett fra rettstrekka!

Dagali050108173.jpg

Dagali050108148.jpg

Ikke er vi så langt unna alternativ sporet heller!

Dagali050108147.jpg

Endret av DRFT-R

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbakemelding fra en BMW-frelst kompis som kjører E34 M5 til daglig da han satt på i min gamle Opel Astra 2liter på en Sverigetur i verste snøføyka.. Han mente jeg ville regelrett parkert hans M5 med den kjøringa jeg bedrev på det føret som var der, det var ubrøyta og rundt 15cm snø på veien der. Var regelrett deilig å bare måke bilen det den var god for inn i svingene og så bare holde sladden mens jeg finjusterte ratt og pådrag til jeg kunne flate fjøla ut av svingen igjen!

Kompisen som slett ikke er noen pingle holdt seg godt fast i døra og setekanten gjennom svingene der ja, og han sa ikke stort i svingene, åpna bare kjeften på strekkene.. hehe

Syns det er gøy å kjøre FWD på snøføre jeg!

Men savner selvsagt også den gamle BMW'n, den var dugelig momentsterk og fin å sladde med i høyere hastigheter på snø. Med den kunne man elegant legge bilen brei i 180+ og bare holde den der over ei hel rettstrekke om så, den bilen var meget manøvrerbar uansett hastighet egentlig.

Man tar ikke 360 piruett langs en vanlig fylkesvei i 90km/t med viten og vilje med hva som helst av bil heller. Gjorde sport av den manøvren med den gamle E28'n.. Bare veien var like brei som bilen var lang så gikk det greit.

Og da mener jeg selvsagt å hente bilen inn igjen og fortsatt ligge i 90km/t som om ingenting var skjedd.

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbakemelding fra en BMW-frelst kompis som kjører E34 M5 til daglig da han satt på i min gamle Opel Astra 2liter på en Sverigetur i verste snøføyka.. Han mente jeg ville regelrett parkert hans M5 med den kjøringa jeg bedrev på det føret som var der, det var ubrøyta og rundt 15cm snø på veien der.

Hardpakka snø/is med litt nysnø på i kaldt vær er bra føre det.. Nesten som grusvei:P Ikke at jeg driver og sladder gjennom svinga med bilen min, men liker og være først i køa.. Gjelder bare og bruke det man har "fått ut delt" på en effektiv måte.. dekk er forbruksvare og bensin er det mere og få kjøpt av.. Turtall og litt hjulspinn er heller ikke farlig.. Men hva hjelper det om en prøver og kjøre som om det var sommerføre når andre står stille :D

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedeligere, man er rett og slett uinteressert i bil om man liker fwd

Ikke drit deg ut da.. Å påstå at man ikke er interessert i bil hvis man kjører fwd er bare tåpelig, for det er ikke alle som har interessen i å burne, sladde og herje med bilene sine. Mange (inkl meg) liker heller å ta vare på kjøretøyene sine (og jeg har rwd).

Jeg kjører fra meg på bilcrossbanen der jeg har bygd meg en bil jeg ikke bryr meg stort om. Og det er faktisk en fwd, som jeg har mye morro med. Jeg har det like morro med rwd som rwd. Det er bare litt forskjellige kjørestiler. Ikke noe annet.

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passerer kamerafolket i 60-70KM/T.. eneste s kombinasjonen der jeg klarte å få nok fart, bortsett fra rettstrekka!

Dagali050108173.jpg

kongetøft bilde!

kom en liten slette rett før S'en der jeg egentlig bare vippa litt over på styret og bremsa inn med venstre foten før jeg fikk lagt ut vinkelen på 60-80grader, og tar inn bilen til venstre sving med gassen igjen! som man da fortsetter slædden på, og roer ned bilen med brekket til den siste svingen, da det begynte å gå for fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardpakka snø/is med litt nysnø på i kaldt vær er bra føre det.. Nesten som grusvei:P Ikke at jeg driver og sladder gjennom svinga med bilen min, men liker og være først i køa.. Gjelder bare og bruke det man har "fått ut delt" på en effektiv måte.. dekk er forbruksvare og bensin er det mere og få kjøpt av.. Turtall og litt hjulspinn er heller ikke farlig.. Men hva hjelper det om en prøver og kjøre som om det var sommerføre når andre står stille :D

jeg personlig foretrekker litt nysnø og -20 i noen dager! da sitter det som faen!. i hadelandsåsen er vi helt oppe i 150-160KM/T på mange av slettene.. inn mot mange av de lange svingene går det radig i 140+ hvor du bare hiver litt på ræva med bremsen og flater ut for å overstyre'n.

mange som ikke tror det før de faktisk sitter på. tror jeg har fått opp øya på mange rwd gutter i den åsen der ass;)

Bare å spørre EALOKEN og IVERS;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedeligere, man er rett og slett uinteressert i bil om man liker fwd

Hmm, trodde jeg var bilinteressert, men når du som er så klok og vis sier det så :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt tre fwd i livet mitt, de blei solgt etter ca 2 uker;) det er rett og slett ikke lagd MORSOMME forhjulstrekkere, som er brukanes på jorde feks, men feks honda accord 2l sport av 2006-modell er jo en flott bil som jeg kunne hatt som bruksbil, men jeg vil fortsatt heller ha gamal stjerne, siden det er det som ligg meg nærmast, men det er fortsatt ikke i nærheten av morsomt

det du kommer med er for tynt...! tror du heller skal sette deg på med en banespekket gnager så skal du få hår på kroppen du også!

men det jeg da lurt på siden du alltid hendviser til andre som kjører så fært. har du egentlig NOENGANG herja bil på snøføre i fortere enn 90? enten selv eller sitti på?

vet du hva en fart av 160 er egentlig?akkurat selv nekter jeg å tro på at du har kjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kommer med er for tynt...! tror du heller skal sette deg på med en banespekket gnager så skal du få hår på kroppen du også!

men det jeg da lurt på siden du alltid hendviser til andre som kjører så fært. har du egentlig NOENGANG herja bil på snøføre i fortere enn 90? enten selv eller sitti på?

vet du hva en fart av 160 er egentlig?akkurat selv nekter jeg å tro på at du har kjørt

likte best og føler meg tryggest i 70-120 i fjor, en gang i blant fortere, spørs helt på bil/føre osv, satsa vel mest når jeg var 14 år tenker jeg, da var det null sperrer, null hensyn til at jeg kunne møte bil osv, hadde tømte fjerde gir på forden nedover gårdsveien og det er ikke akkurat sakte på en jævli trang grusvei hvor det hver dag gikk en unge til og fra skolen, men heldigvis gikk det ikke gærent før jeg innså at dette er idioti, skal det satses så bør det være trygge omgivelser, man er ikke tøff i trynet når man kjører ned noen, jeg fikk en lærepenge når jeg herja på ei lokal rallyetappe og midt på natta så kom det en kar gående tvers over veien, mange km MIDT innpå skauen, der kom jeg i heldigvis ikke større fart enn 110(hadde rallypigg),etter det har ikke sett poenget i å gjøre det, blei redd for at det skulle gå gærent en vakker dag, har også nesten fronta med en volvo s60, riktignok i fjor på sommeren, du lærer litt av slikt etterhvert;)

haha, husker vi kjørte jordebil på hovedveien, pleide å fylle tanken på by the way i hokksund der, så var det over letmolia og plage politimannen som bor innpå der, ford sierra på maks varv uten eksosanlegg og dra tennning, i 2-3 tida, nei, DET var tider det gikk an å ha det artig!

dessverre om man vil eller ikke blir man eldre,

har helt andre krav til bil enn at den skal være herjevennlig gitt, det går gærent med sprek bil på veien før eller seinere, tviler på at jeg hadde sitti her om jeg hadde kjøpt den s2n med 450hk jeg skulle ha som førstebil, angrer jo på at jeg ikke valgte den nå i etterkant, men e-klasse med automat og airbager i hue og ræva var et mye lurere valg den gangen gitt, etter noen år kan man handle seg en helverst bil, men du ser at selv da kan det gå gærent,feks han 51 åringen vraka cosworthen til sønn sin

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider