Gå til innhold

Hjeellp!! Kommer ikke inni bilen? Haster...

Ranger emnet

sel90

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke inn i bilen for jeg får ikke sentrallåsen til å funke. Jeg får heller ikke vridd nøkkelen i låsen for den ble aldri brukt før tror jeg. ringte viking og dem kom og skulle hjalp meg med å få strøm, men det var ikke strømmen som var får dårlig.

Jeg ser at det lyser på nøkkelen når jeg trykker på knappen. Så jeg tror ikke det er for dårlig batteri på nøkkelen heller. Den funka jo 2 timer før jeg prøvde å låse opp døren så.

Hva kan problemet være? noe som kan ha frysi fast? Er det noe mulighet for å få opp døra?

håper det er noen som kan hjelpe meg fort som mulig..

takk for svar på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kommer ikke inn i bilen for jeg får ikke sentrallåsen til å funke. Jeg får heller ikke vridd nøkkelen i låsen for den ble aldri brukt før tror jeg. ringte viking og dem kom og skulle hjalp meg med å få strøm, men det var ikke strømmen som var får dårlig.

Jeg ser at det lyser på nøkkelen når jeg trykker på knappen. Så jeg tror ikke det er for dårlig batteri på nøkkelen heller. Den funka jo 2 timer før jeg prøvde å låse opp døren så.

Hva kan problemet være? noe som kan ha frysi fast? Er det noe mulighet for å få opp døra?

håper det er noen som kan hjelpe meg fort som mulig..

takk for svar på forhånd...

En bøtte med varmt vann, kast over døren og låsemekansismen

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner ikke jeg hva problemet ditt egentlig er her. er det låsen som er fryst? er den rusta fast? får du vridd låsen men låsen går ikke opp? får du opp låsen men døra sitter fast? har du strøm eller ei?!

Det du kan gjøre enkelt å greit er å sette nøkkelen din halvveis inn i låsen, så varmer du den med lighter. ca 1min eller mer, nok til at låsen vil tines opp når du har dytta inn nøkkelen og holder den der i ca 10sec!

da skal du garantrt få opp låsen! så kjøper du deg LÅS TINER/SPRAY og fyller godt ned i dørlåsene dine!

funker det ikke på førerdøra, så prøver du pasasjer døra. kan hende at om du bare bruker sentrallåsen på fjernkontroll at låsen ruster fast til tider!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet hans er vel at fjernkontrollen plutselig ikke virker. Dørlåsene har garantert ikke rørt seg siden bilen var ny.

Prøv å få dørlåsene dine fylt med WD40 eller lignende. Også kan du bli nødt til å bruke litt makt.

Panseråpneren tar man lett med langdirken DRFT-R.

Men... Var det ikke du som hadde problemer med fjernlysene som hang seg opp også? Snart så du bør vurdere å få satt denne bilen på ett verksted tror jeg, og få feilsøkt på elektronikken!

Endret av Schnellfahrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsspray er gull verdt. Varmvann fryser jo med en gang om det er kaldt nok, så det var vel ikke det beste å komme med. Lån kjerringa/mammas hårføner, tin låsen og bruk nøkkelen. Rikk nøkkelen litt fram og tilbake så går det nok. Du får vel låst opp ei dør uansett om sentrallåsen funker eller ikke?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dette problemet løst uten problem. Takk for alle forslagene.

Jeg ringte onkeln min idag tidlig og ba han hjelpe meg. Da han var på stedet, gikk jeg bort og prøvde bare for moroskyld å trykke på knappen og da funka det faen meg uten problem, merkelig nok, så jeg lurer fært på hva problemet kan være?

Onkelen min er litt flink med å mixe og trixe litt i den sylinderen så han skulle se på det imorra og prøve å vri nøkkelen og se om det går, men hvordan får du ut dørhåndtaket? eller den låsen egentlig? evt er det noe spess spray eller olje det er best å bruke?

Det som er litt dritt er at det er lås bare på førersia og på bakluka, men den ble heller aldri brukt tror jeg. Kjøpte låsspray og prøvde å sprayye litt inni låsen, men det gikk heller ikke. Lurer på om den har rusta skikkelig innvendig?

DRFT-R.. han karen fra viking har putta en gummidings inn mellom døra og karosseriet og pumpa opp så han fikk døra litt ut. Han hadde en 2m. lang stålpinne med en liten krok på ene tuppen som han putta der og fikk tak i panseråpneren og dro den opp. Så lett var det :)så kobla vi på plussen og minussen, men bilen hadde strøm så jeg, for når han fikk døra litt ut, lyste alle lysa inne veldig bra, men er det mulig å for eks. koble ut alarmen og bare bruke sentrallåsen? for alarmen går når han mottar litt høy lyd og det er irriterende når nabon min kommer med den gamle caravellen som bråker så jævlig, må jeg stå ute på balkongen med nøkkelen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde liknende problemer...

Det som skjedde var at mikro-bryteren på glassluka (touring) ble dårlig. Og pluttselig begynte luka og låse seg opp av seg selv osv..

Men etterhvert som tiden gikk ble batteriet mer og mer ladet ut, helt til en dag jeg ikke fikk noe liv i bilen. ALT var dødt.

Ladet opp bateriet (helt utkoblet fra bilen), byttet bryteren. Så løste alt seg.

Tror disse bilene må ha bra nok med strøm hele tiden, ellers begynner all elektronikk og tulle..

Mitt råd er da at du prøver og lade bateriet (ikke hurtiglading), eventuelt bytte om det er gammelt. Men det med lysene tror jeg er en sykdom på de bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahaha.... DUMMESTE forslaget jeg noengang har hørt om! hva tror du SKJER når dette vannet fryser til?!

gratulerer!

Hvis døra hadde fryst og han trengte og komme inn i bilen med engang , hadde dette fungert best, men ja selføligt fryser det igjen, men da får man bare gjøre det samme :race eller tørke bort vann, fram med silicon stiften og låseolja.

Og la meg legge til at jeg synes du er en av de største taperne inne på dette forumet. Hvis du nå sitter og tenker på en begrunnelse. Se på innleggene dine til andre her, mobbet ...søk hjelp

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider