Gå til innhold

Ødelagt klarlakk????

Ranger emnet

Fridjow

Anbefalte innlegg

På unoen satt det noen grusomme skjørt som var limt på, sammen noen meningsløse breddere. Bestemte meg for og fjerne dette og se hvordan det så ut under. Kjøpte lakk og alt annet nødvendig da jeg fikk se hva som var under. Dette er da min første ordentlige lakk jobb ever.

Satt av en søndag og begynte og slipe ned kanalene og den ene hjulbuen som det var litt kjeks på. Lokale var bare lånt, så jeg måtte gjøre meg ferdig før jeg dro.

Etter 12 timer med sliping og oppbygging av skjerm var det bare klar lakken som sto igjen. Dette tok MYE lenger tid en jeg trodde!

Klar lakken måtte tørke i 6 timer!!

Klokka var 24 00 på en søndag og jeg skulle på jobb dagen etter.

Og lakken var nå sprøytet på!!

etter 1 og en halv time innså jeg at jeg måtte bare satse.

Det var snø ute....

Det er nå to dager siden, det er renne merker på hjul buen og vann merker , og den er ganske matt.

Kan den reddes?

Eller må jeg gjøre alt om igjen?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette snakket jeg med en lakkerer om forleden. Hvis man kjører ut bilen i kulda før klarlakken har fått tørket vil den bli helt matt, men du kan kanskje redde lakken hvis du kjører inn bilen i varmen igjen og lar den stå. Sett gjerne på en varmeovn og la den stå en dag eller no... Så kan du prøve og polere den etter det. Vet ikke om dette blir bra ettersom du sikkert har kjørt litt men det pleier og gå bra hvis den bare har stått ute over natta...

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Polo4RS3

Dette snakket jeg med en lakkerer om forleden. Hvis man kjører ut bilen i kulda før klarlakken har fått tørket vil den bli helt matt, men du kan kanskje redde lakken hvis du kjører inn bilen i varmen igjen og lar den stå. Sett gjerne på en varmeovn og la den stå en dag eller no... Så kan du prøve og polere den etter det. Vet ikke om dette blir bra ettersom du sikkert har kjørt litt men det pleier og gå bra hvis den bare har stått ute over natta...

Stått ute siden:(

Renner merker på hjul buen, kanalene er ikke så farlig. kommer vel et fett skjørt etter hvert.

Får vel prøve og matte lett,

skal lakkere fangerne også tenkte jeg.....

så gjør det hele i samme slengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider