Marianne89 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Hei! Hvor ofte er det anbefalt å skifte regreim på en Passat 1,8 liters bensinmotor? Det er en ADR motor. Bilen er en 98 model. Har forhørt meg litt, men hører alt fra 60 -120.000, så derfor lurer jeg på om det er noen klare anbefalinger fra dere? Har søkt litt om emnet, men finner bare info om dieselmotorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Fant denne jeg marianne: http://www.gates.com/europe/file_display_common.cfm?thispath=Europe/documents_module&file=TB_020_addendum.pdf står 120000km der på reima. men ittno på strammehjula. så da er det best å bytte dem samtidig. MEN i haynesboka står det også 120k som er hva vw oppgir, men anbefaler for hver 60k. men alt avhenger av hvordan bilen blir brukt. Heller bytte for hver 60k enn å feks få motorhavari ved 85,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandaunet Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Fant denne jeg marianne: http://www.gates.com/europe/file_display_common.cfm?thispath=Europe/documents_module&file=TB_020_addendum.pdf står 120000km der på reima. men ittno på strammehjula. så da er det best å bytte dem samtidig. MEN i haynesboka står det også 120k som er hva vw oppgir, men anbefaler for hver 60k. men alt avhenger av hvordan bilen blir brukt. Heller bytte for hver 60k enn å feks få motorhavari ved 85,,, det kommer vel an på om det er mye bykjøring eller langkjøring. ofte start/stopp og slikt. og hvor hardt den kjøres. kjøres bilen ofte på høgt turtall, vil reima gå flere runder pr. kilometer. Siter Passat 35i TDI 110++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Jeg kjører helt normalt. Pendler til og fra jobb på motorvei hver dag. Hverken råkjører eller grisekjører :) Har automat så den går på litt høyere turtall enn en manuell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Men den linken er jo nytteløs for meg. Står jo kun dieselmotor der! Som sagt så har jeg søkt litt selv, men finner bare om diesel. Og da trenger jeg jo ikke enda flere linker om diesel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 hvis du blar nedover i linken til side 3 finner du passat 3b med bensinmotor:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Ah, så det nå ja :) Takk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Skiftintervall er 120k (i tysk klima med en del kjøring på autobahn). I tøft norsk klima med en del småkjøring er anbefalt skiftintervall i verste fall ned i 60k. Jeg skifter på 75k uansett og skifter strammehjulet hver gang, det er en billig forsikring ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Okay, men da satser jeg på å skifte på 75 jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 vannpumpa er jo greit å skifte også .for da veit du at den er byttet ...om du ikke har noen dokumentasjon på at den er tatt siste året da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Okay, men da satser jeg på å skifte på 75 jeg :) Eller hvert 5. år, altså det som inntreffer først. vannpumpa er jo greit å skifte også Om den er drevet av registerreima så er det et must :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg