Gå til innhold

Vinterdiesel

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

Hva slags vinterdiesel kan man vente å finne på bensinstasjonene nå, her i telemark fyller jeg utelukkende på en texacostasjon, men har store startproblemer når det bikker 15 blå ute, starter som en drøm ellers.

 

Nytt dieselfilter orginalt, toppladet batteri, gløder lenge, 1 defekt glødeplugg, men de 5 andre er ok, så den burde starte på 5 iallefall, men ingen antydning til tenning.

Bilen starter tydelig på5 når den starter, og går på 6 etter ca 1/2 minutt, men når det er under ca 15 minus må jeg kinne i noen minutter, og den starter lettest med full gass. Bilen har og stoppet uten synlig grunn, får ikke diesel, men kommer plutselig igjen.

 

Bilen virker og å gå dårlig i kulda, men går fint.

 

Jeg mistenker at jeg får diesel som ikke har lavt nok "voksepunkt".

Temperaturene her er storsett mellom 17 og 28 kuldegrader, men på nyttårsaften var det mildt(12-), og da kom bilen med en gang.

 

Fant dette på YX sine sider: http://www.unox.no/web/produktdb.nsf/%28viewet%29/AF2C0E31DC5B4195C1257635003AE197/$FILE/DieselB7.pdf

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags vinterdiesel kan man vente å finne på bensinstasjonene nå, her i telemark fyller jeg utelukkende på en texacostasjon, men har store startproblemer når det bikker 15 blå ute, starter som en drøm ellers.

 

Nytt dieselfilter orginalt, toppladet batteri, gløder lenge, 1 defekt glødeplugg, men de 5 andre er ok, så den burde starte på 5 iallefall, men ingen antydning til tenning.

Bilen starter tydelig på5 når den starter, og går på 6 etter ca 1/2 minutt, men når det er under ca 15 minus må jeg kinne i noen minutter, og den starter lettest med full gass. Bilen har og stoppet uten synlig grunn, får ikke diesel, men kommer plutselig igjen.

 

Bilen virker og å gå dårlig i kulda, men går fint.

 

Jeg mistenker at jeg får diesel som ikke har lavt nok "voksepunkt".

Temperaturene her er storsett mellom 17 og 28 kuldegrader, men på nyttårsaften var det mildt(12-), og da kom bilen med en gang.

 

Fant dette på YX sine sider: http://www.unox.no/web/produktdb.nsf/%28viewet%29/AF2C0E31DC5B4195C1257635003AE197/$FILE/DieselB7.pdf

 

I følge produktbeskrivelsen du la ved så skal diesel på denne tiden av året ha et CFCP (Cold filter clogging point) på -32 grader. Få din lokale stasjon til å måle CFCP eller bytt stasjon. Dette forutsetter selvsagt at det ikke er andre forhold ved bilen din som vanskeliggjør drift i sterk kulde.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår