Einar Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Hva slags vinterdiesel kan man vente å finne på bensinstasjonene nå, her i telemark fyller jeg utelukkende på en texacostasjon, men har store startproblemer når det bikker 15 blå ute, starter som en drøm ellers. Nytt dieselfilter orginalt, toppladet batteri, gløder lenge, 1 defekt glødeplugg, men de 5 andre er ok, så den burde starte på 5 iallefall, men ingen antydning til tenning. Bilen starter tydelig på5 når den starter, og går på 6 etter ca 1/2 minutt, men når det er under ca 15 minus må jeg kinne i noen minutter, og den starter lettest med full gass. Bilen har og stoppet uten synlig grunn, får ikke diesel, men kommer plutselig igjen. Bilen virker og å gå dårlig i kulda, men går fint. Jeg mistenker at jeg får diesel som ikke har lavt nok "voksepunkt". Temperaturene her er storsett mellom 17 og 28 kuldegrader, men på nyttårsaften var det mildt(12-), og da kom bilen med en gang. Fant dette på YX sine sider: http://www.unox.no/web/produktdb.nsf/%28viewet%29/AF2C0E31DC5B4195C1257635003AE197/$FILE/DieselB7.pdf Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Hva slags vinterdiesel kan man vente å finne på bensinstasjonene nå, her i telemark fyller jeg utelukkende på en texacostasjon, men har store startproblemer når det bikker 15 blå ute, starter som en drøm ellers. Nytt dieselfilter orginalt, toppladet batteri, gløder lenge, 1 defekt glødeplugg, men de 5 andre er ok, så den burde starte på 5 iallefall, men ingen antydning til tenning. Bilen starter tydelig på5 når den starter, og går på 6 etter ca 1/2 minutt, men når det er under ca 15 minus må jeg kinne i noen minutter, og den starter lettest med full gass. Bilen har og stoppet uten synlig grunn, får ikke diesel, men kommer plutselig igjen. Bilen virker og å gå dårlig i kulda, men går fint. Jeg mistenker at jeg får diesel som ikke har lavt nok "voksepunkt". Temperaturene her er storsett mellom 17 og 28 kuldegrader, men på nyttårsaften var det mildt(12-), og da kom bilen med en gang. Fant dette på YX sine sider: http://www.unox.no/web/produktdb.nsf/%28viewet%29/AF2C0E31DC5B4195C1257635003AE197/$FILE/DieselB7.pdf I følge produktbeskrivelsen du la ved så skal diesel på denne tiden av året ha et CFCP (Cold filter clogging point) på -32 grader. Få din lokale stasjon til å måle CFCP eller bytt stasjon. Dette forutsetter selvsagt at det ikke er andre forhold ved bilen din som vanskeliggjør drift i sterk kulde. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.