Gå til innhold

Mercedes 300 E 4matic

RuneG

Anbefalte innlegg

blir litt gæren vinkel på drivakslene, du får handle deg ei stasjonsvogn med verst anlegg og legge den helt nedpå, med 300tdt og asd, sånn som den sølvgrå 124 stasjonsvogna til wik, du kjenner kanskje til den? som er fra ulefoss

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaok. Så det går ann, men ikke å anbefale? vet hvem det er ja :)

det går ann ja, er vel 30mm som anbefales, jo mer det blir jo mer slitasje på aksler og mansjetter, men jo lågere jo bedre, derfor så anbefales 300tdt MED asd(diff sperre), den kommer seg greit fram på vinterføret og er meget kurrant

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er en ASD-bil bedre å senke mye? Akslene er jo kortere på dem, og det betyr enda dårligere vinkel på dem når man senker mye. Om man kommer seg fram på vinteren eller ikke har ingenting med det trådstarter spør om...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senkefjærer er vanskelige og oppdrive, siden drivakselen går i mellom fjæra, men du kan høre med -Tlf. 63 98 04 90 SOS biloppretting, evt så kan du ta kontakt med BOS, men lett er det ikke å skaffe senkefjærer, er vel mest kutting som gjelder gitt, du har også muligheten ved å kontakte åkrene fjærsmie, de smir fjærer til disse, men er mye mas etter min mening, bedre med dårligere framkommelighet og beholde riktig stuk på en bil

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter Åkrene Fjærfabrikk, og for en tulling som deg er det kanskje mye mas å sende en mail eller sende en fysisk originalfjær og få senkefjærer levert på døra..

men er mye mas etter min mening, bedre med dårligere framkommelighet og beholde riktig stuk på en bil

Del litt av det du røyker med meg :) Du vil heller ha en 2wd enn en 4wd fordi det er lettere å senke dem? Bare lurer på om jeg nå tolket det riktig, du ordlegger deg ikke så godt ser du..

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter Åkrene Fjærfabrikk, og for en tulling som deg er det kanskje mye mas å sende en mail eller sende en fysisk originalfjær og få senkefjærer levert på døra..

Del litt av det du røyker med meg :) Du vil heller ha en 2wd enn en 4wd fordi det er lettere å senke dem? Bare lurer på om jeg nå tolket det riktig, du ordlegger deg ikke så godt ser du..

dessverre synker jeg ikke så lavt som mindreverdig bærumsslum, så striper med englestøv kan du beholde for deg selv, heretter ignorerer jeg deg gitt

Hvem er du forresten Rune? er du noe i bøgata eller har noe bil jeg muligens kjenner igjen? Du får handle deg 300tdt og knesenke + noe tøffe hjul og litt anna godt til den;)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo kjøpe 300TE hvis han vil det.. :) Eller en sedan? Det finnes jo andre kombinasjoner enn turbodiesel og stasjonsvogn.

Endret av eiriksmil

Lenke til kommentar
Del på andre sider