Gå til innhold

Golf 3 1.4 CL Et Par Problemer

Ranger emnet


MCS HARTGE

Anbefalte innlegg

Står å mekker på en golf 3 1.4 Cl og trenger hjelp fra noen som kan en del om golf!

 

1. Starter ikke med nøkkel lenger. Må kortslutte starter. Da starter den med en gang. Hvilken del må erstattes? Starter skiftet for et halvt år siden

 

2. Da bilen fungerte med nøkkel, tok det lang tid (10 sek) før den startet. Når den ble varm eller med full bensintank starter den nesten med en gang. Noen forslag på hva som er problemet? Kondens? Har prøvd med kondensfjern, ingen effekt. Rotor og fordelerlokk skiftet.

 

3. Under kjøring har den en tendens å fuske når den kommer opp i litt turtall. Igjen, mye bedre med full tank. Spiller ingen rolle om motoren er varm eller ikke.

 

4. Bensinmåler fungerer bare fra full tank og ned til 3/4 tank. Deretter lever den sitt eget liv før den til slutt dør fullstendig. Fyll opp igjen tanken og historien gjentar seg.

 

Hadde satt pris på noen gode forslag til hva som bør utbedres på kjærra. Er rimelig lei av å kjøre rundt og aldri helt vite om man kommer seg der jeg vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Bryteren bak på tenningslåsen. Rimelig sikkert!

Må av med rattet m.m. for å skifte. Trolig beskrevet i andre tråder her.

 

2-3) Bensinpumpe ?

Kan virke sansynlig siden den virker best med full tank.

 

4) Må vel være føleren til bensinmåleren. Sitter sammen med bensinpumpa nede i tanken.

 

Om du skifter til en brukt bensinpumpe så følger måleren med.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Bryteren bak på tenningslåsen. Rimelig sikkert!

Må av med rattet m.m. for å skifte. Trolig beskrevet i andre tråder her.

 

2-3) Bensinpumpe ?

Kan virke sansynlig siden den virker best med full tank.

 

4) Må vel være føleren til bensinmåleren. Sitter sammen med bensinpumpa nede i tanken.

 

Om du skifter til en brukt bensinpumpe så følger måleren med.

 

--[/quote

 

Har delvis fått bekreftet at det er bryteren bak på tennings låsen tidligere. får kjøpe en ny i morgen.

 

Bensinpumpen går når jeg vrir om tenningen.. Trodde enten de fungerte eller ikke. hvordan er det å skifte bensinpumpen m/føler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa kan virke litt selv om den har redusert kapasitet og trykk.

 

Fordel om det er lite bensin på tanken når den skal skiftes. Hendene dine kommer uansett til å lukte bensin et par dager.

 

Mest plunder kan det være å skru av det sorte lokket om det sitter litt godt. Kan være greit å improvisere et verktøy slik at du får tak i taggene på to sider for å få litt kraft.

Selve pumpa sitter i en "bajonettfatning" i bunnen og må presses hart ned og vris til venstre.

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står å mekker på en golf 3 1.4 Cl og trenger hjelp fra noen som kan en del om golf!

 

1. Starter ikke med nøkkel lenger. Må kortslutte starter. Da starter den med en gang. Hvilken del må erstattes? Starter skiftet for et halvt år siden

 

2. Da bilen fungerte med nøkkel, tok det lang tid (10 sek) før den startet. Når den ble varm eller med full bensintank starter den nesten med en gang. Noen forslag på hva som er problemet? Kondens? Har prøvd med kondensfjern, ingen effekt. Rotor og fordelerlokk skiftet.

 

3. Under kjøring har den en tendens å fuske når den kommer opp i litt turtall. Igjen, mye bedre med full tank. Spiller ingen rolle om motoren er varm eller ikke.

 

4. Bensinmåler fungerer bare fra full tank og ned til 3/4 tank. Deretter lever den sitt eget liv før den til slutt dør fullstendig. Fyll opp igjen tanken og historien gjentar seg.

 

Hadde satt pris på noen gode forslag til hva som bør utbedres på kjærra. Er rimelig lei av å kjøre rundt og aldri helt vite om man kommer seg der jeg vil:)

 

 

Trenger noen flere tips her folkens? anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa kan virke litt selv om den har redusert kapasitet og trykk.

 

Fordel om det er lite bensin på tanken når den skal skiftes. Hendene dine kommer uansett til å lukte bensin et par dager.

 

Mest plunder kan det være å skru av det sorte lokket om det sitter litt godt. Kan være greit å improvisere et verktøy slik at du får tak i taggene på to sider for å få litt kraft.

Selve pumpa sitter i en "bajonettfatning" i bunnen og må presses hart ned og vris til venstre.

--

 

Noen som vet hva pumpen koster? Det kan ikke være slangene som er sliten med årene?? den går jo, men som nevnt over bare for full maskin med full tank

Endret av MCS HARTGE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva pumpen koster? Det kan ikke være slangene som er sliten med årene?? den går jo, men som nevnt over bare for full maskin med full tank

 

Ny pumpeenhet koster trolig rundt 4000 hos Møller, 2000 hos Norskbildelsenter. Dette er uten føler for bensinmåler.

Brukt pumpe fra hoggeren (med bensinmåler) 500-800 Kr.

 

Kan være greit å skifte bensinfilteret når man først er i gang med drivstofftilførselen. Koster vel en 100-lapp. Sitter under bilen bak, foran tenken, på høyre side.

 

Sørg for å kjøpe nye slangeklemmer (ca.12mm). De gamle clips-klemmene på bensinpumpe og filter er ikke gjenbrukbare.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pumpeenhet koster trolig rundt 4000 hos Møller, 2000 hos Norskbildelsenter. Dette er uten føler for bensinmåler.

Brukt pumpe fra hoggeren (med bensinmåler) 500-800 Kr.

 

Kan være greit å skifte bensinfilteret når man først er i gang med drivstofftilførselen. Koster vel en 100-lapp. Sitter under bilen bak, foran tenken, på høyre side.

 

Sørg for å kjøpe nye slangeklemmer (ca.12mm). De gamle clips-klemmene på bensinpumpe og filter er ikke gjenbrukbare.

 

--

 

OK! takk for hjelp. Har bestilt ny pumpe fra hugger. 800 spenn.. har et filter liggende et sted. Finner ikke på å ta en golf 3 inn på møller. koster jo mer enn bilen for et par timers arbeid:)

Takk for tips med slangeklemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår