Gå til innhold

Lysholm kompressor G60

Ranger emnet


Prolixin

Anbefalte innlegg

Noen som har denne eller vet om noen som har den ? Blir den solgt i Norge/Scandinavia, isåfall hva er prisen på den ? Har hørt at den blir produsert i sverige.

 

Skal visst gi fullt ladetrykk bare ved 2000rpm. Effektiviteten på den ligger på rundt 80% imotsettning til G-laderen som ligger på litt over 60.

 

Eneste ulempen med den er visst at den uler som en luft sirene fra andre verdens krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GIK selger Lysholm/Autorotor twin-screw kompressorer, disse fåes i mange forskjellige størrelser. Så det vil nok også være mulig å sette på en større enn den som tilsvarer G60, og med mindre hjul på disse burde vel resultatet bli temmelig interessant, selv om det uler som en sirene fra 1.verdenskrig fatality :eek:

 

ang. pris så tror jeg har prisliste på den liggende hjemme.. kan skrive inn det når jeg komer fra jobb. :idea:

 

 

 

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun Bahnbrenner.com som selger denne med komplett kit til G60-motoren.

Den bråker heløt sykt, folk sier dersom de gasser og slipper gassen og gasser igjen, høres den ut som en gammel amerikansk brannbil, og folk foran deg legger seg inn til siden...

 

Må si at den er høyt overvurdert i forhold til markedsføring o.l.

Det har ennå ikke blitt vist et eneste dynosheet med over 200hk på hjula på VWVortex.com G60-forumet (selv med 20psi), selv om de som selger den hevder det er ingen problemer å oppnå.

 

Ellers er det en fyr som kaller seg joezx6 på Vwvortex som har utviklet et kit med Eaton-kompressor med garanti selv med lite drev. Dette kit'et er vesentlig bedre enn de tyske eaton-kit'ene

1989 Corrado G60

1988 Golf 2 VR6 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Prolixin

Noen som har denne eller vet om noen som har den ? Blir den solgt i Norge/Scandinavia, isåfall hva er prisen på den ? Har hørt at den blir produsert i sverige.

 

Skal visst gi fullt ladetrykk bare ved 2000rpm. Effektiviteten på den ligger på rundt 80% imotsettning til G-laderen som ligger på litt over 60.

 

Eneste ulempen med den er visst at den uler som en luft sirene fra andre verdens krig.

 

Lysholm kompressorene blir etter det jeg vet produsert vegg i vegg med Enem i Saltjö-boo som er i nærheten av Stocholm

 

http://www.enem.se

Dere burde også se på denne mc motoren (nyheter)

 

mammutsida.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TheFANATIC

Er kun Bahnbrenner.com som selger denne med komplett kit til G60-motoren.

Den bråker heløt sykt, folk sier dersom de gasser og slipper gassen og gasser igjen, høres den ut som en gammel amerikansk brannbil, og folk foran deg legger seg inn til siden...

 

Må si at den er høyt overvurdert i forhold til markedsføring o.l.

Det har ennå ikke blitt vist et eneste dynosheet med over 200hk på hjula på VWVortex.com G60-forumet (selv med 20psi), selv om de som selger den hevder det er ingen problemer å oppnå.

 

Ellers er det en fyr som kaller seg joezx6 på Vwvortex som har utviklet et kit med Eaton-kompressor med garanti selv med lite drev. Dette kit'et er vesentlig bedre enn de tyske eaton-kit'ene

 

Koster ikke dette kitet en god del mere enn lysholm kompressoren ? Er det et bolt-on kit dette også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm/autorotoren kommer på 18-19k hos GIK mener jeg. Ikke gidda å se i lista mi engang.. :op Som ottar sier TURBO er tingen.. og det kan jeg skrive under på, selv om jeg nå går tilbake til lader på ny maskina jeg setter i :D

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autorotor/Lysholm fungerer bra, det. Mer knuff enn G-lader og man slipper å bekymre seg om havari. Kompressoren på bildet lader rundt en kilo, og kan kjøres med drev ned til 50mm (ca 1,5kg) uten problemer i følge produsent.

 

Med samme ladetrykk som original (0,60kg) måler motoren en god del over 160hk, så effektiviteten er klart høyere. Men som det er sagt, det blir litt lyd... heldigvis er lyden av den typen man klarer å høre på, og ikke sånt lyst hvin som noen kompressorer gir.

 

Er det forresten noen som har erfaring med SNS stage 5 chip?

post-46-13804850319555_thumb.jpg

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Autorotor/Lysholm fungerer bra, det. Mer knuff enn G-lader og man slipper å bekymre seg om havari. Kompressoren på bildet lader rundt en kilo, og kan kjøres med drev ned til 50mm (ca 1,5kg) uten problemer i følge produsent.

 

Med samme ladetrykk som original (0,60kg) måler motoren en god del over 160hk, så effektiviteten er klart høyere. Men som det er sagt, det blir litt lyd... heldigvis er lyden av den typen man klarer å høre på, og ikke sånt lyst hvin som noen kompressorer gir.

 

Er det forresten noen som har erfaring med SNS stage 5 chip?

 

Tøft! Er det bilde av din bil/motor ? Er mye skryt om SNS chippene på Vortex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår