Gå til innhold

Specs om Golf 2

Ranger emnet

AnDy_99

Anbefalte innlegg

Originally posted by Compom

Det er det dummeste jeg har hørt idag tror jeg! Hvis det stemmer tror jeg det er noe under huven som du ikke vet om!

Min RS2000 har oppgitt 0-100 på 8.4 sek, og ikke pokkern om en 1.6 cl golf er i nærheten av den i akselerasjon. Vær ærlig mot deg selv, eller sjekk klokka eller motoren din en gang til, for det du påstår er feil. Ganske enkelt!

Ikke det dummeste jeg har hørt, mange faktorer som spiller inn, vekt er kanskje det viktigste. F.eks en Ford ka veier 871kg og har 60hk, 0-100 på 14,70, trimmer du denne bilen til ca. 90hk så er du lett under 10s. GolfT&Nos sin Golf kan være trimmet litt, men 8,5s var litt drøyt, kanskje 9/10s med Weber, kam og ny eksos!

Jeg kjører f.eks fortere 0-100 enn en A6 2,4 30vQTip som går her jeg bor. Golfen min bruker ca. 11s.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6 har vel 4 trinnskasse, og dermed mye tettere steging enn GTI. Dette gjør da at bilen får mye bedre akselerasjon, men lavere toppfart.

"1,6'en min drar 0-100 på ca 8 - 8.5sek. men så har jeg også toppfart (av hva jeg selv har funnet ut på straka) på 195."

Hørtes veldig rart ut, kjører du på race fuel? :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 86 mod Golf 1.6 CL som jeg bruker på vinteren.. Stygg som satan.. Kjørt bare 252000.. Men den går...

Ikke i helvette om den bruker mindre en 12 sec opp til 100 km/t.. Aldri i livet..... Er 4 trinnskasse....... Stakkars jævel av en bil... :D

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

1.6 har vel 4 trinnskasse, og dermed mye tettere steging enn GTI. Dette gjør da at bilen får mye bedre akselerasjon, men lavere toppfart.

"1,6'en min drar 0-100 på ca 8 - 8.5sek. men så har jeg også toppfart (av hva jeg selv har funnet ut på straka) på 195."

Hørtes veldig rart ut, kjører du på race fuel? :)

8 - 8.5 sek er hva jeg selv har testet ut..men ikke helt nøyaktig.kan godt hende det var 9 sek for den saks skyld.men poenget mitt er at fakta som en kom med her stemmer ikke overens med bilen min.og jeg har ikke vært borti noen som har parkert meg med en annen golf..ihvertfall ikke Golf 2..

Men jeg skulle gjerne tatt i mot en turteller om noen har en. ;)

Jeg har kamerater med 1.8l som selv sier at golfen min drar bedre enn golfene dems..

som en sa..de 1.6literne han har kjørt har vært skikkelige døsne..ja tviler ikke det minste på det..men det finnes også utrolig mange døsne 1.8litere også.

som speedwell sa at 4trinns golfen har en bedre aks..ja og både nei..kommer helt ann på turtallet..vet man når man skal gire så går det unna..

toppfart på 195 er hva jeg selv har testet ut..har hatt den i 200 i nedoverbakke..men jeg regner ikke med at det telles :P

fra 170 og ut går det jo ikke fort..men det smyger seg framover..

men klart..er det noen som vil ut å prøve mot meg da våren banker på døren, så er det jo bare å si ifra :D

Kan røpe litt..hun som eide bilen før meg var ikke akkurat noen døsen sjåfør..bilen har alltid vært kjørt "hardt" fra dag 1 da den kom ut på veien..fulgt alle servicer til punkt og prikke.+ noen små hemmeligheter.

Men igjen..jeg har det utrolig morro jeg, da folk sliter ræva av seg for å pese forbi meg..

men så optimistisk som jeg er..ingen kjører golfen min bedre enn det jeg klarer..

Kan virke som jeg er en stor drittsekk som påstår ting og tang.."skryter" osv osv...tja..jeg er stolt av kjerra mi som jeg overhodet ikke hadde trodd skulle klare det den gjør..(stå på to hjul og bjeffe som Herbie)

Men nok en gang...du tror det ikke før du får se det ;) (tror jeg forresten skal mekke meg en kul banner med den teksten.. :P )

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic:

Sjekk ut f.eks. Finn.no og søk etter bilen til f.eks: naboen, gå inn på tekniske data og se om du har sjangs å matche ham på 0-100, jeg har den raskeste bilen i nabolaget:)

Ps: Gjelder kun for biler etter 1993!

Pps: Tror Golf2 er generelt kjappere enn Golf3, en kompis har en 86m jetta 1,8, vi har "draga" masse ganger; tar ham til 60km/t , så drar ham ifra til ca. 130 før jeg drar kraftig innpå.

Er det gjort noe med motoren idet hele tatt, eksos, luftfilter osv?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Jeg har 4+E kassa...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt på 8 sek på en 1,6 pierburg azz;) men rundt 10 kan jeg gå med på:)

Har 4+E kassa

Har ikke målt bilen min, men morra mi sin Toyota corrolla Stv. 100 hk har jeg målt til 11 sek. jeg mener nå at min drar fortere enn mamma sin:) men om det bare er Golf feelingen..hehe

har hatt 185 på gloffen.. men da hadde jeg ikke mer strekke:) og må også legge til at da flisa jeg en 8vgti :))

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle hva du har gjort "Golf T og..."??? Har hørt at kvasskammer gir ganske bra med effektøkning. Nyskjerrig...

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider