Niberlin Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Hei! Kjørte opp til klasse c her for litt siden, og lurer i den sammenheng på hvilke jobber jeg kan bruke dette sertifikatet til. Nå etter 10.sept 09 stilles det krav til sjåførdirektiv for alle som skal jobbe med transport av varer. Siden jeg tok lappen etter denne datoen betyr det at jeg må ha sjåførdirektivet som tillegg til klasse c. (NISSEREGEL) Har prøvd å søke litt på nettet, men finner ingen gode svar på unntak fra denne regel. Prøvde også å spørre min kjørelærer om dette under oppkjøring, uten å få et skikkelig svar. Hvilke yrker kan jeg ha som ekstrajobb nå? I og med at jeg ikke er 21 eller en del av lærlingordning, hvilke krav stilles til kjøre og hviletid? Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Med forbehold for feil, så mener jeg du kan ta på deg alle jobber som ikke krever kjøre/hviletid, dvs bilberger, renovasjon etc. Søk litt på det, er noen tråder om det her :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg