Gå til innhold

Går ikke på tomgang og starta ikke når bilen først dør starta den ikke igjen

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

Hei;D har en 86 modell 230a motor som av og til går på 3 sylinder, nekta å gå på tomgang. Jeg må ha på sjock for at bilen ska gå på tomgang og når bilen dør må jeg tjinne i sikkert 5 minutt før bilen starta igjen. Og da går bilen som dass. Hva kan det være? Snø/fukt som kommer i luftfiltern? Innstille forgassern? Bilen gjekk heilt fin for et par dager siden

Endret av LuxXxuS

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket pluggene å pluggledningene? Kan være så enkelt som et brudd på en av ledninene

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vakum lekarsje? reg reima? tettt bensin filter? bensin på tanken? dritt i coil en? tilsanden på membran en? ingen problem og få en gammel forgasser til og gå..

 

hvordan kan jeg sjekket de tingene da?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reg reim: Ta av dekselet som står over reg reima og sjekk om den har hoppet over noen tenner.

 

bensinfilteret: Under gassern der hvor bensinslangen kommer opp drar du av bensinslangen og prøver og starte bilen så ser du om det kommer mye bensin igjennom slangen.

 

Vakumlekasje så er det bare og finne vakum slangene og se om dem sitter der dem skal og sjekke om du finner noe brudd/hull på en av dem.

 

Hadde akuratt det samme problemet på 740'n til en kammerat, der bytta vi rotor, fordelerlokk, plugger og pluggledninger.

Måtte også justere tenninga på den, var ALT for høy tenning når vi hadde byttet dette.

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på reimhjulet skal det være noen merker som skal peke på noen reimer på blokka, sett bilen i gir og dytt den frem og tilbake til du ser at de punktene treffer hverandre, også ser du nederste drevet om det står på punktet sitt der, står begge på punktene sine samtidig kan du utelukke reima;)

 

Nei tomgangsskruen skal ikke ha noe med at den er tungstarta trur jeg!

 

du kan også åpne toppen av forgasseren og se på stempelet nedi der, rundt det stempelet er en gummiring, sjekk om den er like hel, er det hull i den så må du bytte den.

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår