Gå til innhold

Slavesylinder eller utløserlager?

Ranger emnet


bragesj

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte audien min hadde jeg en ulyd i cluchen tvert jeg trykte inn pedalen, og denne ble nettopp mye værre... Jeg kjenner at "motoren går" i pedalen, altså alle vibrasjonene samt at det kommer en ekkel skrapelyd.

 

Etter å forhørt meg litt rundt er det noen som sier at det er slavesylinderen på cluchen som har gått, og noen som sier at det er utløserlageret.

Noen som kan bekrefte noe for meg? :)

 

Takker for svar :)

 

edit: motoren er en 2.0e

Audi 100 92' 2,3e

x: Opel omega 93',Audi 100 93' 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte audien min hadde jeg en ulyd i cluchen tvert jeg trykte inn pedalen, og denne ble nettopp mye værre... Jeg kjenner at "motoren går" i pedalen, altså alle vibrasjonene samt at det kommer en ekkel skrapelyd.

 

Etter å forhørt meg litt rundt er det noen som sier at det er slavesylinderen på cluchen som har gått, og noen som sier at det er utløserlageret.

Noen som kan bekrefte noe for meg? :)

 

Takker for svar :)

 

edit: motoren er en 2.0e

 

Bekrefte skal man være forsiktig med over Internett, men jeg tipper på dårlig utløserlager. Bytt clutch og bakre tetningsring på veiva med det samme du er i siget.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekrefte skal man være forsiktig med over Internett, men jeg tipper på dårlig utløserlager. Bytt clutch og bakre tetningsring på veiva med det samme du er i siget.

 

veit ;) men hva gjør slavesylinderen til cluchen for noe?

 

blir vel komplett cluchbytte og bytte av tetningsringen ja ;)

Audi 100 92' 2,3e

x: Opel omega 93',Audi 100 93' 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ;) men hva gjør slavesylinderen til cluchen for noe?

 

blir vel komplett cluchbytte og bytte av tetningsringen ja ;)

 

Dersom det er hydraulisk clutch på bilen vil du ha en pumpe bestående av et stempel og en sylinder koblet til pedalen. Stempelet presser bremsevæske gjennom et rør til slavesylinderen som er montert på utløserarmen til clutchen. Pumpebevegelsen overføres dermed fra ditt venstrebein til clutchen via et hydraulisk trykk og ikke via en wire. Slave kalles den fordi den gjør akkurat som "hovedsylinderen" ved pedalen forteller den.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter teorien til Reodor, feilen er 99% sikkert defekt utløserlager. Dette skaper vibrasjoner som forplanter seg gjennom bremsevæska og du kjenner det i clutchpedalen.

Defekt master- eller slavesylinder kan ikke skape vibrasjoner, derimot kan det skape luft i systemet og du har dermed ikke clutch.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter teorien til Reodor, feilen er 99% sikkert defekt utløserlager. Dette skaper vibrasjoner som forplanter seg gjennom bremsevæska og du kjenner det i clutchpedalen.

Defekt master- eller slavesylinder kan ikke skape vibrasjoner, derimot kan det skape luft i systemet og du har dermed ikke clutch.

 

jaok ^^ da blir det bestilling av cluch, utløserlager osv imorra :)

Audi 100 92' 2,3e

x: Opel omega 93',Audi 100 93' 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår