volvomann78 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 har en (etter sigende)97 modell f.reg. 98 (overligger) som stopper etter ca 15-20 min. kjøring.Etter ca 10-15 min vent, starter den igjen, minner veldig om feil på bensinpumperele(som jeg faktisk fikk på min volvo før den rundet 100.000 km. Har avlest feilkoder selv via motorfeillampe ved hjelp av haynes boka, og fikk kodene 25 42(1) og 55 Jeg har kommet fram til at ASD rele og bensinpumperele ikke har det helt godt(Haynes reparasjonshåndbok er genial). Er det noen som kan fortelle noe rundt dette, som vet om dette er kjent feil på disse bilene, og om kodene er pålitelige? Vet noen ca pris på disse releene?(de ser like ut både i delenr. og kontakter) forøvrig håper jeg chryslerkyndige forumere kan gjøre voyager 3,3 aut. sitt rykte til skam, da jeg jevnt over er godt fornøyd med en komfortabel og veldig praktisk bil for et par med hvert sitt sett unger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Kode 25 "Idle air control motor circuit" krets for tomgangsregulator Kode 42 "Auto shutdown relay circuit" krets for ASD Kode 55 brukes for å si at det ikke er flere koder. Altså kode 42 var siste feilkode. Når du får kode 55 vet du at den har gått gjennom alle. Kodene trenger ikke ha sammenheng,og trenger ikke være feil på verken tomgangsregulator eller ASD-relee. Kan være andre ting som er årsakenmen at de registreres på disse kretsene da det ofte er ledninger som forgrenes til flere sensorer/komponenter. Neste gang motoren stopper,prøv å sparke litt midt under bensintanken. Om motoren starter med en gang da,kan du ha periodisk feil i bensinpumpa,ikke helt ukjent. Videre kan det være feil i ledningsnett,på sensor(er) (veiv-kamsensor+++)div komponenter,styreenhet...etc En orginal Chrysler diagnosetester vil gi noe mer avlesningsmuligheter enn bare ved blinkekoder. Selv om man får en feilkode,sier ikke denne direkte hva og hvor feilen er,men kan gi en pekepinn. Det må som regel måles/feilsøkes videre utover dette... Håper det løser seg greit for deg! :) Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomann78 Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Takk for svar:) nye releer er bestilt i dag, så jeg prøver det ut, da de kosta kun 288/ stk bensinpumpe og asd. skal gjøre forsøket neste gang ,men jeg hører bensinpumpa går når jeg setter på tenninga, så jeg går derfor ut ifra at den er i orden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Kan være at filteret tetter seg periodisk,ev,at pumpa ikke leverer korrekt trykk periodisk. Veiv-og kamsensor kan også periodisk kutte ut. Ellers er det ikke uvanlig med problemer i ledningsnett. Brudd,kortslutninger etc. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomann78 Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 (endret) Såpass,ja... har du noe god måte å finne ut av det på? har ikke skiftet releer enda, men kjørte bilen i morges, og den gikk da i ca 30 minutter uten feilslag, og jeg stoppa den selv ved å slå av tenninga :) tenker kanskje om det kan ta lenger tid før det går varmt i releene når det er 15 kalde ute?(som du sikkert skjønner kryssser jeg fingrene for at feilen ligger der, så det blir en rimelig og enkel reparasjon) dekselet som sitter over sikringsboks i motorrom har jeg tatt bort og ikke satt på igjen sist den stoppa... Hvis det er an av de andre periodiske feilene, vil den da kunne oppføre seg eksemplarisk i perioder? har også hatt turer på en og en halv time uten krøll, men feilen har kommet tettere den siste tida... Endret Januar 7, 2010 av volvomann78 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Første jeg ville gjort er å få lest av feilminne i håp om at det kan ligge noen koder der. Periodiske feil er jo ikke lett å finne,blir noen ganger prøve/feile,ev kont div komponenter i håp om å se noe galt. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jawa-cz Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Hei, Jeg har nettopp kjøpt en -97 voyager 3,8L bensin. som også stopper rett som det er.mest når den går på tomgang.I høyere hastighet greier den å hente seg inn igjen uten å stoppe,blir som et fusk... Virker som den mister "strømmen" til feks.tenning 2sek og kan startes uten probl. umiddelbart.En utrolig irriterende feil og bilforhanleren har hatt den på "rep" i 1 1/2mnd. uten de helt store resultatene.... Har mistanke til relê jeg og,hva er oppgaven til "auto shutdown relay"? Ev. annet jeg burde undersøke? Enig i at bilen er krem å kjøre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Hei, Jeg har nettopp kjøpt en -97 voyager 3,8L bensin. som også stopper rett som det er.mest når den går på tomgang.I høyere hastighet greier den å hente seg inn igjen uten å stoppe,blir som et fusk...Virker som den mister "strømmen" til feks.tenning 2sek og kan startes uten probl. umiddelbart.En utrolig irriterende feil og bilforhanleren har hatt den på "rep" i 1 1/2mnd. uten de helt store resultatene.... Har mistanke til relê jeg og,hva er oppgaven til "auto shutdown relay"? Ev. annet jeg burde undersøke? Enig i at bilen er krem å kjøre :) Om den stopper på tomgang,men går fint om du gir gass,ville jeg først kont tomgangsegulatoren,denne har trolig sota igjen,ev det kan være en feil på den. Ville først prøvd å demont regulatoren og rengjort denne og gasspjeldet og se om dette hjelper. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomann78 Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Har nå hatt voyen min til merkeverksted, og fått konstatert feil på kamsensor, en liten, og ikke dyr feil. bilen går nå som en drøm igjen :) fikk i samme runde tatt sleperingen bak rattet som gir kontakt til cruisekontroll, airbag og horn på utvidet garanti fra chrysler... STRØKENT :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.