Gå til innhold

Bruker du moment nøkkel når du skifter hjul?

Ranger emnet

LLH

Bruker du moment nøkkel npr du skifter hjul?  

28 stemmer

1. 1. Bruker du moment nøkkel npr du skifter hjul?

• Nei, kjører med orginal felger
      9
    • Nei, kjører med ettermarkeds felger
      13
    • Nei, har mista hjul
      0
    • Ja, kjører med orginal felger
      1
    • Ja, kjører med ettermarkeds felger
      5
    • Ja, har mista hjul
      0

Anbefalte innlegg

Ja, gjør du det?

Jeg gjør det ikke.. Kjører dog på orginal felger med standard muttere.. Bruker verktøyet som følger med bilen, greit for da får man av igjen hjulet om man punkterer etter veien. Jevla fint og ha brukt muttertrekker og ikke få det av igjen.. Vet at ettermarkeds felger med alu muttere kan være vanskeligre og ha med og gjøre..

At folk trekker til etter en stund tar jeg for gitt..

Tror jeg fikk med de mest dekkende svar alternativene..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skralle og kopp, aldri brukt noe annet og kommer sikkert heller aldri til å bruke noe annet. Drar til jevnt i kryss før jeg går over en ekstra runde til jeg hører det magiske kneppet. Hjulene sitter akkurat like godt når jeg skal bytte igjen ved sesongslutt, løsner først med det samme magiske kneppet som da jeg dro til. Uansett stål eller alufelg, jeg gjør det likedan og har aldri merket hverken løse eller fastnede hjulmuttere/bolter så lenge jeg har kjørt bil.

Bortsett ifra sist gang jeg fikk lagt på piggdekk, da var det dekkverkstedet som dro til med muttertrekkeren UTEN momentarm. Når jeg skulle sjekke momentet etterpå sto jeg på skralla og hoppet for å løsne boltene, mens det knaket veldig stygt fra boltene før de løsnet med et smell.. Tør ikke tenke tanken på om jeg hadde kjørt til våren uten å løsne de, da tror jeg det kunne blitt interressant gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider