Gå til innhold

maks størrelse på intercooler


Jorgen

Anbefalte innlegg

Originally posted by Potatis

1986 Bluebird 1.8SR Turbo

Topic sier vel sitt :)

 

Er vel bare fantasien som begrenser dette. Men dess større den er desto mere lagg vil du få i systemet. Så først bør du besteme deg for hva du skal gjøre med effekten. Skal du beholde den originale innmaten i motoren, så kommer du neppe over 250 hk, og da kan du klare deg med en liten en. Lurer på om den originale fra S13/S14 kunne passer jeg, finnnes i alle fall en del slike rundt omkring.

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Den fra s13 er jo ekstremt liten, omtrent ikke brukbar til original effekt. S14 vet jeg ikke??

 

Den originale S14 flower vel til over 250 hk, ettersom jeg har bremsa mer en dette ;) men den gir vel ikke all verden med kjøling. Dog burde den være grei til en Bluebird som ikke har over 200 hk :)

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

Er vel bare fantasien som begrenser dette. Men dess større den er desto mere lagg vil du få i systemet.

Å bytte fra liten til stor intercooler gir ingen merkbar økning i "lagg".

 

Skal du beholde den originale innmaten i motoren, så kommer du neppe over 250 hk, og da kan du klare deg med en liten en.

Selv ved 250hk (svninghjul) kan en liten en bli for "liten". Er mulig den kjøler greit nok, men mottrykket blir for for stort. Merket stor forskjell på min bil ved å bytte til en intercooler som er ca. 3x original størrelse. Lagg ble vesentlig mindre, faktisk, og motoren var mye sprekere mot toppen av turtallsregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by guest

Selv ved 250hk (svninghjul) kan en liten en bli for "liten". Er mulig den kjøler greit nok, men mottrykket blir for for stort. Merket stor forskjell på min bil ved å bytte til en intercooler som er ca. 3x original størrelse. Lagg ble vesentlig mindre, faktisk, og motoren var mye sprekere mot toppen av turtallsregisteret.

 

Uansett så er liten som er grei til 250 Hk bedre enn ingen ;) og man får sikkert en billig brukt.

 

Vet du hva vi mener med Lagg ?

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

Uansett så er liten som er grei til 250 Hk bedre enn ingen ;) og man får sikkert en billig brukt.

Greit nok at en liten er bedre enn ingen, men bruker man først penger så kan man lete litt mer og finne en større til nesten samme pris.

 

 

Vet du hva vi mener med Lagg ? [/b]

Gjør nok det. Har drevet med turbo-trimming i noen år nå. Den største delen av "lagg" kommer av at turbo'em må spinne opp til et turtall der den faktisk dytter nok luft til å lage trykk. Når det er oppnådd er tiden det tar å danne trykk i innsuget minimal, og endres ikke merkbart av større volum i innsugs rørene.

 

Hvis det hadde vært tilfelle så skulle min bil ta evigheter for å oppnå trykk. Har 2.5" innsugs rør og stor intercooler. Det tar mindre tid nå enn med original intercooler og fra 2" til 2.25" rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

SSS og galaczy, hvilken prisklasse ligger intercoolerene i? :)

 

Vet ikke hva man kan forlange jeg. Når jeg får plukka den ut så kan du få se på den. Tror ikke jeg gidder å selge den under 3000.

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Den fra s13 er jo ekstremt liten, omtrent ikke brukbar til original effekt. S14 vet jeg ikke??

 

den må da vel matche til CA18DET'n på 169 hester da?

Du får jo ikke en CA18ET i så særlig mye mer hester enn det...

 

(Om du ikke virkelig skal TRIMME da...)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår