alex_89_p Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Hei! Driver å titter litt på lcd-tv'er nå. Tenkte meg en 40" Full HD. Lurte litt på denne: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/storre-enn-40/KDL40P5650K/sony-40-lcd-tv Men så at den ikke var 100hz. Har det egentlig så mye og si? Tenkte å bruke rundt 5-6000kr. Kommer til å bruke tv'en til mest tv-titting, spilling og se på film. Kom gjerne med andre forslag! Alex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Har denna jeg.. Kjempefornøyd.. http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/storre-enn-40/42PFL3604H/philips-42-lcd-tv?Selected=Specifications#tProductTabcontent Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Anbefaller Samsung f.eks http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104913 Men du burde kanskje vurdere LED også da. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Esbandos: Den virka jo også grei.. Men da kjøper jeg heller den andre. Har en 40" Sony Bravia LCD fra før av.. og er relativt fornøyd med den. Deville: Er det så glupt å kjøpte LED nå da..? Siden det er så nytt på markedet tenket jeg. Får man LED til den prisen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 LED er absolutt å anbefale. Min mor og far kjøpte dette samme dag som de ble lagt ut for salg i norske butikker og ikke en eneste ting å klage på... men du må opp i pris hvis du skal ha 40"... Og jeg ville også anbefalt Samsung. Veldig gode TVer, med skarpt og klart bilde :) Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Deville: Er det så glupt å kjøpte LED nå da..? Siden det er så nytt på markedet tenket jeg. Får man LED til den prisen da? LED er dyrere i innkjøp ja, men du sparer litt på bruken. Ihvertfall hvis det er unger som skrur på tv'n tidlig og lar den stå på. Kommer ann på hva man prioriterer. Du kan jo også se det fra andre vinkelen, det kommer alltid noe nytt og prisen følger gjerne deretter. Tv'n jeg linket til er en billig LCD, men sier bare at det er flere alternativer å vurdere :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 100hz er absolutt å foretrekke mtp spill visstnok:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 LED er dyrere i innkjøp ja, men du sparer litt på bruken. Ihvertfall hvis det er unger som skrur på tv'n tidlig og lar den stå på. Kommer ann på hva man prioriterer.Du kan jo også se det fra andre vinkelen, det kommer alltid noe nytt og prisen følger gjerne deretter. Tv'n jeg linket til er en billig LCD, men sier bare at det er flere alternativer å vurdere :) Ja, det er jo sant. Trenger egentlig bare en OK flat-tv på rundt 40". LED hadde jo vært interessant, men er litt skeptisk siden det er så nytt. Men kanskje man skal titte litt mer på LED alikevel da..? Har hørt at jeg skal holde meg unna Samsung sine LED tv'er. Var noe med lysgreiene.. husker ikke helt. Tusen takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Gå i en butikk som har en del tv'er utstilt. Så sammenligner du LED tv med de aller dyreste LCD/plasma skjermene dem har. Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 LED tv'er koster fort litt mer enn LCD. På lørdag var det tilbud på Samsung 40" LED 6-serien til 9990,- hos Expert. De som var på lager ble hvertfall _FORT_ borte. Forstår ikke hvorfor folk har sagt du skal holde deg unna Samsung sine LED. De er sinnsyke. Men om du får fullt utbytte av de er en annen sak. Synd dagens TVsendinger sender på så sinnsykt dårlig kvalitet. Å se filmer på LED er en opplevelse for seg selv. Lyden er faktisk overraskende bra den også med tanke på at tv'en er 3cm i dybden :p Samsung har mange tilkoblingsmuligheter, du kan oppgradere programvaren på tv'en din via internett. (Laste ned update på samsung.no, overføre til minnepenn og plugge inn i tv'en). Samsung er de som foreløpig ligger foran i bildekvalitet. Synd lyden er et minus på de fleste modellene. Men hey! Hjemmekino gjør susen + at de ikke koster skjorta lenger. Får ganske å rimlige hjemmkino nå fortiden. Kjøpte selv et 5.1 Pioneer til 4 lapper (innkjøpspris). Bassen står på -5. Ellers går den igjennom alt som er + litt til. Og som Hansien skriver.. Gå i en butikk å titt før du kjøper. Er stor forskjell på bildekvaliteten fra den ene til den andre. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Var innom noen butikker igår. Sammenlignet en Plasma til 25 000kr og en LED til 20 000kr tror jeg det var. Egentlig ikke store forskjellen.. men spørs jo hvordan det er i min prisklasse da. Jeg husker ikke helt dette med Samsung. Men det var noe med lysfordelinga? At Samsungen kunne bli litt mørk på midten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hadde jeg hatt 25.000kr å bruke på tv. Så hadde jeg lett valgt LED fremfor Plasma. Det jeg missliker med plasma er at den må fraktes stående + at bildet kan brenne seg fast. Dette går såklart an å fikse hvis det skulle oppstå, men alikevel. Kjipt å se Eurosport logoen brent fast i skjermen når du skifter kanal, hehe. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FellaZ Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Kjøpte meg Philips tv fra komplett! Kjempefornøyd med den. :) Men er jo litt vanskeligere å kjøpe derifra når man ikke har fått sett hvordan bildet er. :) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=450659 Siter Audi A4 2007 2.0 TDI. "I was standing in the park wondering why frisbees got bigger as they get closer. Then it hit me." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Kjøpte meg Philips tv fra komplett! Kjempefornøyd med den. :)Men er jo litt vanskeligere å kjøpe derifra når man ikke har fått sett hvordan bildet er. :) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=450659 Har stort sett de samme tv'ene i butikk. Så kan jo dra i en butikk først, se, så bestille på komplett. hehe Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 De har kampanje på Elkjøp om å fordele betaling på 10 måneder uten gebyrer eller renter. Kjøpte Samsung 40" Full HD LED-LCD i går med slik betaling. Veldig fornøyd med kjøpet. I forhold til de andre tvene som var utstilt, var vanlige LCD-tver veldig bleke. Du blir helt sikkert fornøyd med Sony's 40" også, men med LED-LCD får man mye bedre farger og kan vente enda lenger med å kjøpe ny tv når nye teknologier implementeres :) Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg