Gå til innhold

Skrapt opp, etter at noen har kjørt i meg på parkeringsplass..

Ranger emnet


lassiiboiii

Anbefalte innlegg

Noen som vett hvordan jeg kan få dette vekk. Dessverre så er det så skrapt opp at jeg ser metallet igjennom helt bak ved hjulbuen. Men tenker på det resterende. Noe måte og få dette vekk på ?

 

bradet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva har du av poleringsmidler?

Har du maskin?

 

Du starter med milde produkter for å sjå om det hjelper. (f.eks. med Meguair´s step 1 og scratch-x)

Hjelper ikkje det, er det maskin som gjelder.

Da er det fine poleringsmidler og fin pad som teller.

Hjelper ikkje det, må du fram med litt grovere poleringsmidler og pad.

Hjeler ikkje dette, er det våtsliping som må til.

 

NB: Hugs at grove midler sliper vekk litt lakk/klarlakk og du bør ha litt peiling når du begynner med dette!

 

Du skal selfølgeligt vaske bilen og bruke clay før du begynner med polering.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke det der bra med håndpolerings midler er jeg redd..

Steg for steg anbefaler jeg at du gjøre følgende:

- Bestille deg lakk fra Ø.Lakk som linket over. Alltid utrolig bra fargematch og lakken er blandet med base/klarlakk i et noe som gjør at du slipper å tenke på å måtte lag for lag, selv om du blir nødt til å fylle flere ganger der hvor det har gått gjennom til stålet.

- Når du bestiller fra Ø.L, må du også bestille en flaske med syregrunning for å ha i "såret" før touch-up.(kun der hvor såret har gått gjennom til stålet da)

 

Fremgangsmåte:

- Rengjør skadeområdet med såpe og vaskehanske/mitt.

- Rengjør skadeområdet med silikonfjerner.

- Pensle så såret med syregrunning. La tørke i 30-60 min (om du bruker den fra Ø.L. Hvis du bruker f.eks Brunox så må du vente 12-24t)

- Påfør tynt lag med farge. Sørg for å ha så støvfritt rom som mulig. Du må også ha det nogenlunde varmt der du driver på.

- Når fyllingen går litt over resterende lakk, bør du våtslipe og polere dette med en polish.. (ut i fra at det er Audi du kjører så er som regel lakken ganske så hard og du må nok på med noe hardere saker. Hvis du ikke har kunnskap om roterende maskin, så anbefaler jeg deg å sette bort jobben. Alt det andre bør du få til hvis du er litt pirkete.)

 

Til resten av skadene så ser det ut som det bare er fargen fra den andre bilen du har fått på listene dine. Dette kan du prøve å tørke av med en mikrofiber med litt polish ala scratchX som også nevnt over(ikke noe særlig bra å bruke til den andre skaden) 3M GPAC som du får kjøpt fra godkjemi.com er også veldig bra til slik, evt Motip Silikonfjerner som du får fra Thorsov Bilrekv kan fungere her. Hvis listene er skikkelig skrapet opp, er nok det beste bare å bytte dem. Koster ikke all verden..Plast er ikke alltid like lett å skulle polere hardt på da de blir mye lettere varme, samt at lakken har en tendens til å ikke sitte like godt.

 

Lykke til med reparasjonen. Dette fikser du med tolmodighet, litt utstyr og kanskje litt hjelp også:-)

Endret av VolvoRS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår