Gå til innhold

Trenger motor 1.8T (163 hk)

Ranger emnet


Barton

Anbefalte innlegg

Jeg er nødt til å få tak i en brukt motor til min audi a4 avant, 2003 mod. Motoren er en 1.8 Turbo Bensin (163 hk), automat (Multitronic), og har motornummer AVJ...

 

Den er varmkjørt, og det vil bli betydelig billigere å kjøpe en brukt motor fra f.eks ett bilopphuggeri, enn å reparere. Toppen er røket, og bare den koster 30k...

 

Noen som har tips/ideer til hvor jeg kan finne en slik motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://norskbildelsenter.no/ har vist et lite antall kondemnerte biler, har ikke sjekket om de har den bilen du leiter etter, men det er bare å sjekk. Har noen flere huggeri sider, men husker ikke de i farta, men skal se om jeg ikke får taki de:)

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for svar. Jeg gjorde ett kjapt søk der, men fant bare noe turbo greier, ingen motor.

Har prøvd http://www.bil1din.no/ og også vært i kontakt med de på mail, og de har ikke den motoren jeg trenger...

Fant endel bilopphuggeri her http://www.startsiden.no/bil_bat_og_motor/bransjer_og_bedrifter/bil/deler_og_rekvisita/bilopphuggere/index.html , men ikke så mange som har søkesider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke. Ser også at det finnes noen muligheter i Sverige.

 

Noen som vet hvordan det er med toll (moms, avgifter) på å hente en slik brukt motor fra utlandet?

Er det sånn at man kan trekke fra utenlandsk moms, og så betale norsk moms?

Hva med andre avgifter? Importerer man en bil, så er det jo veldig mye å ta hensyn til, CO2-avgift, vekt, motoreffekt etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fullstendig oversikt, men jeg vil tro at du slipper moms i utlandet og må betale moms inn til Norge. Når det gjelder hk-avgift etc så er det sånn at man betaler ikke dobbelt opp hvis man får motorhavari. Du/første eier har jo allerede betalt sinnsykt med penger da bilen var ny, så det blir ikke like ille neste gang. Det er nok noe, men ikke så mye som man kan frykte. Sjekk/kontakt Tollvesenet for detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår