Gå til innhold

Får ikkje start på min 2,3 10v Quattro!?

Ranger emnet

tolla

Anbefalte innlegg

Det skal være nummerert på pluggen, evt på motorstyringen.

Mens du er der, hva er delenummeret på motorstyringen? Evt skiltnummer/chassisnummer?

Har kanskje fått tak i en ny motorstyring til deg ;)

Skitnr er UR 60931

Delernr er 443907397 C

- Nissan 200SX s14,5

- Audi 90 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitnr er UR 60931

Da har du chassisnummer WAUZZZ89ZHA433568 og da passer den motorstyringen jeg har funnet. Den går frem til WAUZZZ89ZHA520000

Delernr er 443907397 C

Javel. Dette er ikke motorstyringen, men styreenhet for bankesensor. Under ser du bilde av motorstyringen.

ECUAudi9023E.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du chassisnummer WAUZZZ89ZHA433568 og da passer den motorstyringen jeg har funnet. Den går frem til WAUZZZ89ZHA520000

Javel. Dette er ikke motorstyringen, men styreenhet for bankesensor. Under ser du bilde av motorstyringen.

ECUAudi9023E.jpg

Ahaa, syns den var litt liten i forhold til nissan'en.. Han eg kjøpte den med tok den til meg, så kor i all verden ligger motorstyringa da? Kan vel hende det ikkje er den da? Åpna den enheten som er tatt ut, og den va rusta og jævlig i andre hjørnet... Kan det gjere at den ikkje starter??

I have no clue...:(

- Nissan 200SX s14,5

- Audi 90 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorstyringen er nok under teppet litt lenger opp, altså oppunder hanskerommet.

På bildet under ser du motorstyringen nr 1, bankesensorstyringen nr 8 og tenningsmodulen nr 23. Dette er de delene motorelektronikken er bygd opp av. De to siste bildene er bare veedlegg. På et siste ser du motorstyringen nr 1/2 og bankesensorstyringen nr 21/22.

NFelektronikk.gif

NGelektronikk2JPG.png

NGelektronikk-1.jpg

Finner du tenningsmodulen, ser ut som på bildet under

Ignition-Module.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeyy, du er jammen hjelpsom må eg sei :D

Men kan det fortsatt vere motorstyringa tror du? Veit du om noke som kan føre til at bilen ikkje starter? Bankesensor enheten kan vel ikkje føre til at bensinpumpa ikkje starter vel?

Det er skifta tennplugg kabler, fordeler, bensinpumpe og bensin relè..

Takker for god hjelp hittil! :)

Endret av tolla

- Nissan 200SX s14,5

- Audi 90 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å kople en ledning mellom klemme 30 og 87 i sokkelen til bensinpumperelèet, pumpa skal da starte. I tillegg kan du legge en ledning mellom klemme 2 (ut fra fordeleren) og klemme 6 på tenningsforsterkeren (pluggene MÅ stå i). Motoren skal da sterte og vil kunne kjøres (vil være tungstartet da kaldstartsdysa ikke er med). All elektronikk er deaktivert slik at motoren ikke vil gå på tomgang, tenningsjustering fungerer ikke osv.

Problemet ditt ligger nok i dårlig kontakt/brudd i leder mellom hallgiver og tenningsmudul, altså via motorstyring osv.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider