Gå til innhold

bilen starta ikke men voltmeteret viser at batteriet har strøm

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:) skulle starte bilen min i dag men bilen dra omtrent ikkje rundt motoren. i dag tidlig trillstarta jeg bilen og bilen starta men når jeg skulle ut å prøve å starte bilen igjen så greidde den ikke å dra motoren rundt. men voltmeteret viser at det er 10.2 V på batteriet. hva kan det være at bilen ikke har nok strøm til å dra motoren rundt? kan det være noko med kulde?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det lyste grønt så brukte jeg det som start hjelp når gammle batteriet mitt gjekk tomt så d blei svart for noen dager siden så jeg skulle egendli har ladder det opp men ha ikke råa til å kjøpe ladder til mange kr. hvor mye volt har et fullt batteri da?

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst kan du måle om dynamoen din lader. Måle mens motoren går, skal ligge rundt 14,4volt. Siden du har et gammelt batteri som tok kvelden og det nye nå er tomt høres det ikke ut som om det er lading fra bilen.

Husk også at ikke alle batteri tåler å bli så utladet. Da pleier det å være gode ladere som i så fall klarer å gjøre noe med det. Du kan ikke få lånt en lader da?

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammle batteriet har vore gåen lenge så fikk i tak i et batteri som polan var feil vei og "+" og "-" ledningene var ikke langt nok så jeg brukte det "nye" batteriet som startehjelp når det andre var tomt i lag med startkabler så jeg brukte no det batteriet i et par veke som start batteri uten at jeg ladder det og da forsvant grøn lampa på batteriet også etterkvart. og i går fikk jeg ordna "+" og "-" kablan slik at jeg kunne koble det "nye" batteriet. så jeg trur bilen lader.

Volvo 240 1986 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, informasjon du må dele tidligere :)

Nye batteriet har du rett og slett brukt opp som startstrøm. Du kan selvfølgelig trillstarte eller få starthjelp og la bilen lade opp batteriet, men det tar lang tid. Beste hadde vært om du hadde hørt der rundt etter noen som kan låne deg en lader. (igjen, bilbatterier liker gjerne ikke å stå uladet)

kan det være noko med kulde?
Når kvikksløvet i gradestokken kryper ned mot 20 minusgrader faller nemlig batterikapasiteten med over 60 prosent. Samtidig som bilen trenger ekstra mye strøm for å dra i gang det frosne maskineriet.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dumt med å gjøre sånn du gjore er at hvis det gamle batteriet ditt var kaputt, å kobla på det nye med startkabler i mellom kan det hende at dt gamle har "stjålet" strømmen fra det nye, å da kan det hende du har kvelda det også, hvis ikke du kobla vekk det gamle før du sat på startkabler da. Men hvis bilen lader å det nye batteriet er i orden skal det ikke være noe problem å strillstart å bare kjøre litt.

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg berre et nytt batteri i går:) kjøpte kvikksølv batteri:) så da ordna det seg:) ligg på 14,3 volt når jeg kjøre:)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider