mayaregine Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hva gjør dere med bilvask nå når temperaturen er så lav? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Vasker og setter i et parkeringshus over natten... Fungerer for meg... Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hva gjør dere med bilvask nå når temperaturen er så lav? Jeg vasket bilen i vaskehallen på statoil med porten lukket, trodde det var ca -5 grader ute. Det var altså -15 fant jeg ut etter jeg vasket, kjørte 50 meter før alle dråpene frøs til is på panseret. Tok noen bilder og skulle prøve å få av det frossne vannet på fangeren. Da satt jeg fast fingeren min på krommen.......... Skulle støvsuge bilen etterpå og sto i ca en halvtime for å få lukket dørene. En liter 5-56, varmeapparatet på bånn gass og mye banning senere gikk det, så nå vil jeg også ha tips til dette her. Hadde vært greit å fått av litt salt, uten at bilen blir ubrukelig en uke etterpå. Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Eg vaska bilen når det var -12. Er viktigt å tørke bilen. (+ alle dører og bakluke) Låsene må smørast. (kanskje ein teipbit over dei) Gummilistene i dørene bør smørast. (hugs bakluka) Her er min fremgangsmåte. http://www.detailersclub.no/forum/topic/4785-vintervask-ved-minusgrader/ Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hvordan tørker du bilen? Statoilstasjonen her får en slik fønegreie i selvvaskehallen TIL VÅREN.. Noe som hjelper meg fint lite akkurat nå :p Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Tørk med f.eks Water Magnet. Til dørpakningene pleier jeg å spraye litt silicone på en microfiberklut og dra over med. Da tørker du samtidig som du beskytter. IKKE bruk 5-56 eller andre universalsprayere, de løser opp alt fettet som ligger der fra før, og så er det mye verre neste gang. CRC har masse smøremidler som egner seg bedre. I selve dørlåsen bruker jeg CRC låsolje som er tyntflytende, mens til "grovere" deler som må smøres (vindusheis, mekanismer etc) bruker jeg CRC Multilube. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hvordan tørker du bilen? Statoilstasjonen her får en slik fønegreie i selvvaskehallen TIL VÅREN.. Noe som hjelper meg fint lite akkurat nå :p Eg tørker bilen med tørkehåndkle. I dørkarmene brukte eg ein vanlig mikrofiberklut til bil. (har masse sånne. brukes til å ta av lakkrens/polering/lakkforsegling/voks) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Vasker bilen med høytrykkspyler m/varmtvann, i oppvarmet lokale. Tørker bilen med wafflewave tørkehånkle, smører lister med siliconstift, smører låser. Tut og kjør. :) Heldig nå. Vaska bilen i -18 grader i helga som var. Så bilen er fortsatt fin og ren pga at det er så kaldt. Lite møkk som spruter opp gitt. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 om du bare skal vaske lakken på bilen uten og gå i dybden kan jeg si at gamle naboen brukte spylerveske :D Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 legger bare på silikon på lister (sånn turtelwax silikonstift) når gradene kryper ned under 0. og spraya låsen med låsespray som er vannavstøtende. pluss litt i låsekassa Vasker bilen 2 ganger i uka, bruker en sånn sellvask med oppvarma vann. i både 10 og 20 minus ;D Aldri hatt noen problemer med frysdørlås eller problemer med å lukke døra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Vil fremdeles påstå at oppvarma lokale er den enkleste løsningen... :D Vaska elbilen min for første gang i dag siden.... november? Blank som faen, glassfiberkarosseri er knall! :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg vasker som jeg gjør om sommeren med noen justeringer: Vasker ikke riktig så jævla nøye Tørker godt over lister og evn.t tar på silikon (sjeldent) Åpner og lukker dørene noen ganger den settes bort for dagen/natta Jeg har aldri hatt noen problemer. Ei bruker jeg låseolje. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg