Jon Arne Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Bilen er en 1990mod 740. Veldig orginal i skrivende stund,men dette blir det jo gjort noe med. Kommer til å skrive litt etterhvert hva jeg skal gjøre,men første pri er å få skilt på den.(papirarbeid = TTT!) Noen dårlige bilder i en traang garasje: Med eller uten reflex-plate??? Compmotive,blir vinterfelger: Litt rassert innvendig: Her har jeg dog et problem,noen som vet hvor denne ledningen skal? Vil tro det er jord til ett eller annet,men finner ikke noen plass til den. Klikker i et relee når jeg setter dette mot jord,så lurer på om det er til glødinga på noe vis. For den er tungstartet:hmmmmmmmmm: Kommer mer når temp.måleren viser noe annet enn -30!:scared Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 det kom tråd om denne ja! ser jo egentlig hel og pen ut. en ide å konvertere til TD med tiden da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 det du kan gjøre er å kortslutte sikringa ved glødereleet, sett på tenninga, hold en skrutrekker i mellom pluss og minus i 5-6 sekunder, da skal den gløde, så løper du inn i bilen og vrir på nøkkelen, det er ikke en ideell løsning til hverdagen, men da starter den lettere til du får fiksa det Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Kermitt: Ja,ligger i tankene det! Vet av en som har komplett kitt liggende,til en grei pris:) Men først må jeg få skilta den å sett hvordan den funker;) merce-123: Du sier noe der,men ettersom jeg enda ikke bruker bilen så tenkte jeg at jeg skulle se på lik motor å se hvor den går(Y) skjer ikke noe spess,annet enn at compmotivene har fått nye piggfri-dekk.. Er så jæævlig kaldt her,så arbeidslysten er lik tempen..30 minus:P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 gå for refleksplate:) så ut som en fin bil, samme typen som min. samme moddel som min og :p Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Viss ikke du skal ha plata da?;) Passer ikke helt den plata syns jeg,får lyktene er lett sota(evt dieselsota) :P Fikk svar på vccn om ledningen,så skal ta en runde på biln ikveld. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Liten økt idag hvor jeg skitet til vinterdekk,fikk kobla på den ledningen som var løs og tatt litt bilder. Må få de skilta snart,så jeg kommer meg ut av den garasjen!:P Langt nede,borti,inni,bakom der skulle den ledningen stå,på en giver: Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 (endret) Ventildekselpakning,olje,oljefilte og luftfilter blir skiftet til uka. Åsså må jeg av med rør og slanger ifra motor til register,for de hadde jo spekt! men radiator og slangene der var fine..Sikkert ikke fått sirkulert vannet nok når jeg byttet:doh Endret Januar 10, 2010 av Jon Arne Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Tok av ventildekslet,regreim dekslet og skiftet dieselslangene idag. Skal glassblåse dekslene å lakkere de,sånn for syns skyld. Har et håp om at skilt blir fixet denne uka,men man skal aldri være sikker på Statensvegvesen(!) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 ser da ut som gobil! :D venter spendt på turbo konverteringen, hel værst med de snurrene du snakket om! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Ja,konvertering blir det nok(Y) Holset'n kan vel bli litt for stor:P Men BorgWarner'n er nok ultimat;) Mange som sier man bare kan bytte ut innsug og manifoil.. Men vil nok tro at i tilegg til dette må pumpen byttes også,og det har jeg ikke funnet enda. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Mini update.. Dekslene blåst og lakkert: Kjøpte ventildekselpakning,oljefilter,luftfilter,dieselfilter,pakning til lokket og bunnpannepluggen: Blir å bytte dette til helgen når jeg bytter olje:) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Fikk rydda i bilen idag, og det er rart hva man finner i bruktbiler! 44kr,sim-kort,masse godteri og en STOR kjøttkniv ved førersete:P hehehe Har også byttet ventildekselpakningen og monterte dekslene,ser litt bedre ut nå:) Planene framover er: -40mm senk -Nye framstoler,forslag? -940 front -940 bakfanger,hvis den passer? -3" exos og justering av diesel. Og VINGE(!), men kan ikke bestemme meg for hva som ser bra ut,org 740 vinge eller 850R.. Ett spm: Bremsene mine er dønn harde! Noen som vet hva dette skyldes? Tenkte først det var bremskraftforsterkeren,men finner ikke noen lekkasjer eller:/ Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 du trenger ikke bytte pumpa selv om du overladder, sånn som den er holder den til 180 gamp. og når du de tallene så skal jeg love deg at det er noe annet enn pumpa som holder igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 tipper jeg 150 meg denne så er jeg nøgd!:P Da ordner resten seg med frisk satsing og mye krenging(Y) Yehaa Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.