Gå til innhold

Inboard kamera

Ranger emnet

_Kenneth_

Anbefalte innlegg

Ser at fler og fler legger ut filmer fra "inboard" kamera, f.eks festet i buret. Lurer på om noen vet av kameraer som har god oppløsning og ok pris. Har funnet noen på nettet, men synes de har en noe lav oppløsning. Er jo greit at det er god kvalitet på det som filmes.

Kan et "vanlig" kamera som tar opp på minnekort fungere greit om man får montert det skikkelig? Er vel ingen bevegelige deler i et slikt, så tenkte at det kunne være en grei løsning. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg ett helt vanlig Sony Handycam i bilcrossbilen. Glassklart bilde og det samme med lyden. Fester det enkelt i buret med en 1mm tykk platebit med ønsket profil og 2 eksosklemmer rundt buret. Legger også en skumgummibit mellom kameraet og plata for å skåne kameraet litt. Har ikke tatt skade av det, og fungerer helt fint. Kameraer har tomme-gjenger til stativfeste av en eller annen idiotisk grunn. Greit å vite kansje, så man ikke tvinger i noe annet i ren frustrasjon.. :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er festet kun i det hullet. Fungerer meget godt! Prøvd meg fram med stropper i tilegg for å holde det stødig, men ikke no problem med kun den skruen under om det står på skumgummi eller annet litt mykt matriale.

Vurderer litt å kjøpe kamerastativ hos TV media (H. Isdal og co) men får se. Jeg fløtter over kameraet ganske ofte fra bil til bil, så hadde vært luksus med ett enklere/hurtigere feste på det. SLik jeg har gjort det nå er å selge med kamerafestet og alt og lagd nytt for hver bil. Latskap straffer seg i lengden.. Hehe

Har ikke rulla med kamera i bile enda, så hvordan det takler det aner jeg ikke, men har da vraka 2 biler med kameraet på, og ikke no flimmer i hverken lyd eller bilde. Men, jeg skal nok bruke litt stivere plater i fremtidige fester isåfall, for festeplata har hatt en tendens til å vibrere på vaskebrett-partiene som ofte oppstår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider