Gå til innhold

Oljelekasje girkasse

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Min 2000 Voyager LE 3,3 har fått oljelekasje på kassa. Vært på Chrysler og følgende må byttes: solenoid pakning på toppen av kassa er gåen og slangene til oljekjøling må byttes. Pris 5400 inkl moms. Dette var med oljeskift og nytt filter på kassa. Sjekket med en del andre verksteder, og ingen har hørt om en solenoid pakning på kassa til Chrysler og vil dermed ikke ta jobben? Noen som har vært borti dette før? Syns prisen var passe stiv og kommer til å sjekke hva dette koster å få gjort i Sverige. Eventuelt vet dere om noen som kan gjøre dette i Buskerud. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buskerud bilsenter på Lierstranda, hadde Voyageren inne til sjekk av den berømte oljelekasjen. Fikk som skrevet tidligere beskjed om å skifte solenoid pakning oljeslanger olje og filter. Syns dette virket litt rart. Har skrudd litt biler gjennom tidene og bestemte meg for å sjekke dette på Bergheim. Og resultatet, er at det hverken var oljeslanger eller solenoid pakninger som var ryki. Men derimot pakningen til bunn panna på kassa og de måtte stramme en kobling til oljekjøleren. Pris 1600.- inkl oljeskift.

Hadde jeg fulgt anbefalingene til buskerud bilsenter så hadde dette kommet meg på over 5 laken og oljelekasjen hadde ikke forsvunnet. USERIØST. Var min siste tur på det verkstedet. Og jeg har brukt de på alle mine Chrysler voyagere. Vært fornøyd så langt, men nå er skepsisen absolutt tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig at det lekker fra pakningen til solenoiden,noen ganger lekker selve solenoiden,bare den tror jeg også koster noen lapper.

Om man ikke vet om at denne lekkasjen er det ikke altid man oppdager den.

Lekkasje på slangene er stort sett å stramme klemmene.

Ingenting er bedre at det løser seg uten å koste for mye. :)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner den, men når jeg får beskjed om at det flyter olje på toppen av kassa og at det renner ned og under kassa så tror man jo på det. Verksmester på Bergheim, demonterte en del ting på toppen. Kom så å hente meg for å spørre hvor den oljelekasjen skulle være. Så der Buskerud bilsenter påstå det var mye oljesøl, der var det tørt som i Sahara. Eneste lekasjen jeg kunne se var den verksmesteren fant rundt en kobling til ojekjøleren og det rundt bunnpanna. Var under bilen å sjekket før jeg kjørte til Buskerud bilsenter, sa at de måtte heise opp bilen for det var lekasje under. Men de har ikke heist bilen opp men lyst ned på kassa ovenfra og konstantert denne lekasjen. Noe som jeg vil påstå er slett arbeid. Gjett hvem som hadde trekt på skulderne om jeg kom tilbake og enda hadde den lekasjen? Var derfor jeg ble skeptisk og dro til Bergheim. Og det viste seg desverre at mine mistanker ble bekreftet. Kunne gått på en smell der økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangene inn til kjøleren (radiatoren)er ett stort problem på disse bilene pga dårlige klemmer.

Kjøpte en 1996 voyager 3.3 automat for ca 3 år siden med lekkasje fra "slangene".Leverte bilen til eu-kontroll hos Chrysler i ås/ski og de sa jeg måtte bytte slanger.Husker ikke prisen men bare slangene var svindyre.Etter dårlig erfaring med bilverksteder så ville jeg sjekke dette nærmere.Fant da ut att det kom ifra kjøler inntak/uttak.Fant fort ut att det var klemmene som ikke var stramme nok.Snakket med en hyggelig kar som jobbet hos chrysler larvik som sa de bruker å bytte klemmer noe jeg gjorde og det har vært tett siden.Samme problem på en stratos jeg kjøpte til kona for 5 mnd siden, fulgt alle servicer hos chrysler ås/ski men ikke byttet klemmer,prøvde først å stramme dem (2nm) men begynte å lekke etter 1 1/2mnd.Skifte da begge klemmene og ingen lekasje siden da.Aldrig mer chrysler ås/ski.Hvis man ikke sjekker etter lekasje under bilen eller peiler automatolje regelmessig så ender man opp med en defekt kasse pga to små klemmer.Dette burde vært gjort gratis hos ALLE merkeverkstedene hos chrysler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider