Yelsent Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 I disse dager har jeg som flere andre problermer med å låse opp bilen min når kuldestokken kryper under 10 minus. Jævla drittkulde. Uansett var jeg en tur hos låsesmeden i fjor for å kjøpe låsespray i tilfelle jeg skulle få problemer med dette i vinter. Han nektet dog å ha et slikt produkt i butikken, da han hevdet at låsespray ødela låsemekanismen. I stedet kunne han selge meg noe låsolje, som skulle sørge for at vannet ikke trengte seg inn i låsen. Vel, nå sitter jeg her, med billåsen frosset fast; dag 7. Vil gjerne få tilgang til bilen min nå, og har prøvd det aller meste - hårføner i en halvtime, lighter, osv. Vel alt, bortsett fra låsespray. Skal jeg blåse i det låsesmeden sa og låne noe av en kamerat og prøve? Eller er det virkelig sant at dette er skadelig for låsen? På forhånd takk. Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Låsespray kan tine opp låsen der og da, men den inneholder løsemidler som vasker vekk det originale fettet i låsen. Derfor vil nok ikke låsesmeden din selge dette. Du kan bruke det som en nødløsning, men anbefaler deg å smøre opp låsen skikkelig med spesialfett, på innsida av låsen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Er meget desperat nå, og en kamerat er på vei hit med låsespray. Det kan vel likevel funke relativt greit om jeg oljer låsen på nytt igjen etter at jeg har brukt låsesprayen dog? Vil ikke denne oljen sørge for at låsen igjen blir smurt som før? Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 låsespray er kun for nødbruk da den inneholder sprit som vil tørke ut låsen din ..så kjøp deg en kvalitets låseolje å ha i etter du har fått opp døra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Takk. :) Jepp, har allerede en god låsolje jeg kan bruke etterpå. Skal ut og prøve låssprayen nå så snart jeg får besøk med den.:) Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 hvor får man kjøpt slik skikkelig olje? og er det noe som sprayes inni låsen på samme måte som låsespray? Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Bruk låsespray du, om det ikke hjelper med lighter. Men bruk godt med skikkelig olje etterpå, god erfaring med turtles låsolje med PTFE i, ikke frysi for meg igjen, selv etter 30 minus ute. Låsolje bør d ha i før vinteren, og etter hver vask. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 er vel aldri ugunstig å ha litt låsolje året rundt ...smører jo låsen og det er jo bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 desperat?.. hvorfor så desperat etter å komme inn på annet vis enn å bae varme nøkkelen din med lighter, stikke i låsen og la den tine opp før du vrir.. det kunne du gjort på 2min, ikke 7 dager kompis Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Eller satt opp en vifteovn som blåste på døra? Gjorde jeg når håndbrekket frøys på, 10 minutt med 3000watt på hvert bakhjul gjorde susen :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Eller satt opp en vifteovn som blåste på døra? Gjorde jeg når håndbrekket frøys på, 10 minutt med 3000watt på hvert bakhjul gjorde susen :) eller å bare klinke til med hammer bakfra? ;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 eller å bare klinke til med hammer bakfra? ;) Prøvde så hardt jeg turte... Pingle vettu! :partyon: Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Prøvde så hardt jeg turte... Pingle vettu! :partyon: har hjulpet flere biler på denne måten her. låste brekk, stått lenge stille. da tar du bare en 17/19/21mm pipe hva hjulmutteren er for noe, tre på med en kort fortlenger og klink til med hammer. sjokket gjør at skoa slepper tvert;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 har hjulpet flere biler på denne måten her. låste brekk, stått lenge stille. da tar du bare en 17/19/21mm pipe hva hjulmutteren er for noe, tre på med en kort fortlenger og klink til med hammer. sjokket gjør at skoa slepper tvert;) Smart! Skal gjøre det neste gang :) Hakke turt å parkere med brekk siden! :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 bare husk å senke ned brekket før du denger løs;) hehe ellers blir det som å åpne en låst dør;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg