Gå til innhold

oljelekkasje etter å ha blitt dradd i gang...alvorlig?

Ranger emnet


tarjeit

Anbefalte innlegg

Hei. Har Passat 95, TDK 75HK.

vet at startmotoren er sliten, og etter noen dager i under 20 minus fikk jeg den ikke i gang.

Har ikke motorvarmer...

Pappa dro meg i gang, det gikk ok - men vi stoppet for å ta av slepetauet og det var en oljedam under motoren.

Ser ut som det kommer fra overgangen til oljefilteret - eller fra den delen som oljefilteret er koplet på (aner ikke hva den heter).

Har sjekket i etterkant, og det har bare dryppet noen dråper - bør jeg gjøre noe med dette - eller har det en naturlig forklaring?

Endret av tarjeit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du er sikker på at dette kom som følger av tauinga?

 

det jeg lurer på er også hvor lenge slepte du bilen egentlig? Fikk du gløda noe som helst? Du burde i grunn IKKE ha slept den bilen overhodet! du skulle ha starta den med kabler! det har sin prosess på diesel når det skal glødes og diesel leveres til dysene før dette smeller samme.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du er sikker på at dette kom som følger av tauinga?

 

det jeg lurer på er også hvor lenge slepte du bilen egentlig? Fikk du gløda noe som helst? Du burde i grunn IKKE ha slept den bilen overhodet! du skulle ha starta den med kabler! det har sin prosess på diesel når det skal glødes og diesel leveres til dysene før dette smeller samme.

 

Jeg prøvde å starte med kabler først ja - lenge og vel. Men den ville fortsatt ikke i gang. Gløda før jeg starta under slepet - hvorfor ikke slepe i gang? Er ikke det det samme som å renne i gang?

 

Takk for svar!

 

Mvh

 

Tarjei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra å slepe i gang nå som det er så kaldt! værtfall ikke på diesel!

Det har noe med at når du starter så vil ikke motoren nødvendigvis fyre på alle. desutten får du mye mere turtall enn på startern, og når det er så kaldt og olja er seig som faen tar det LANG tid før olja når til toppen og rundt om, ... det er dritt når du drar i gang motore på 2.000omdr.;)

 

det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke fikk starta på kabler!?

Om du lar kabla sto koblet til i 10min mellom din og pappas bil slik at du lader opp batteriet, så gløder du 3-4 ganger så starter du!

 

det kommer garantert til å funke

 

om dieselen har fryst burde du varme dieselfilteret ditt med hårføner ellerno varmepistol.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår