Gå til innhold

tungstartet bil

Ranger emnet

kjelli91

Anbefalte innlegg

har en b230fk motor i 740en, etter jeg mistet lappen så stod den en måned og 2, skulle starte den opp igjen igår. Var ekstremt tungstartet og tappet hele batteriet før jeg fikk start på den, før jeg satte den fra meg var den også tungstartet, måtte kinne i en 5-10 sek. Denne har datasprut. Har kjøpt kondensfjerner og bytter tennplugger imorgen for og se om det hjelper. om dette ikke hjelper kan det da være datasprutet som det er noe galt med ? er tec3 datasprut.

Tårer ikke og starte den slik som jeg må kinne nå, er redd for og varmskjære hele motoren

Takker for svar

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst lurer jeg på hvordan du kan varmskjære en motor.......som ikke går?...

Anbefallinga mi er at du Kobler denne bilen til en annen bil så du får ladehjelp, jo fortere startern din går desto større sjanse er det for å starte, og du får også mye større gnist med mere strøm!

At bilen har datasprut har ingenting å si om alt funka FØR du parkerte bilen!tror nok heller at bensina di er gammal har muligens kondens! anbefallinga mi vil være at du gjør som følger!

Fyll på kondensfjerner og fyll så mye bensin du kan på tanken!...Ta an bensinfilteret du har nærmest tanken, tapp den for gammal bensin, og la det renne ut noen liter fra tanken din, sett så filteret på plass. har du elektrisk pumpe? kan du koble en ledning fra batteri rett på pumpa for å sirkulere bensina igjennom til dysene dine.

har du forgasser og mekanisk pumpe må du bare kinne til bensins kommer.

det som kan hjelpe er å fylle litt bensin rett i innsuget for å hjelpe til med å fyre opp der.. men vær varsom. 0.5dl MAX for hver gang du skal starte. ellers kan det smelle tilbake som faen om dette er forgasser

Så er det bare å kjøre på til han starter. for å spare deg startern, kan du alltids koble bakpå en annen bil og slepe i gang! sett bilen i 3 eller 4 gir og la motoren snurre rundt . mere omdr = mere komp og bedre sugeevne til bensin, om den ikke fyrer av dette vil jeg begynne å feilsøke som elekstrisk rundt plugger/fordeler og slikt, eventuelt entre datasprutet og se at alt er kalibrert der

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider