Gå til innhold

knirk!!

partypulp

Anbefalte innlegg

Har vel posta denne før, men tar den igjen.

Jeg har en uutholdelig knirking i mitt høyre framhjul.

Vet ikke om det er demperen, eller om det kanskje er multilinkleddet..

Jeg kontaktet Birger N Haug, og har bestilt time der for å finne ut feilen. Over telefonen kunne han si at han trodde det var mulitlinkleddet, og at bytte av denne koster 3000 kroner,, ????

Noen som har noen gode ideer, eller vet hvor jeg kan skaffe/fikse dette billigere ?

Jævla irriterende!

Et annet problem :

Når bilen står på tomgang går den ugjevnt. Går ned til under 500 på turtellern når jeg setter på div ting inne i bilen som vifte osv,

Målte med voltmeter og fikk utslaget : 13.96 uten noe på, og 12.68ca med vifte, anlegg og ekstralys på..

Kanskje bytte batteri, eller en regulator ?

Kan få et optima yellowtop billig på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du ikke har startproblemer er det lite sannsynelig at det er noe galt med batteriet! Har du prøvd og justere grunntomgangen?? Dette er gjort på noen minutter men du må gjøre det på verksted! (må kobble til diagnose-instrument)

Det er nok multilinken som er gåen, og den delen er ganske dyr..... Hvis du drar for og skifte den så kan du jo få de til og sjekke tomgangen samtidig.....

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har hatt det samme problemet selv. Det er en svakhet i øvre-bærearmen ( lurer på om det er det samme som multilink leddet).

Det er en enkel operasjon å skifte dette selv.

Ellers kan jeg nevne at vindusviskeren kan også lage en knirkelyd, dette skjer når foringen til akslingen blir slitt.

VW golf V 1.9TDi Sportline-05

x BMW 320d-01

x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.)

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm

Hadde bilen hos birger n haug her om dagen, og de fant ut at det var multilinkleddet på høyre side som måtte byttes..

Dette skal gjøres om et par uker.. men ganske rart egentlig.. når jeg fikk den tilbake fra diagnose, så knirka den ikke lenger.. hmm jeg hadde jo prøvd å smøre det før jeg også..

Må få de til å fikse tomgangsaken når jeg har den inne igjen.. men tror jeg skal kjøpe det optima yellow top batteriet uanset.

må jo ha noe nytt på bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

jeg byttet multilink stagen fremme på venstre side, koster meg 1990kr orginalt hos nissan.

det var selvfølgelig med mye rabatter da, men det kan umulig være så mye forskjell??

og den knirkingen er kommet på nytt i det nye multilink staget også, er visst veldig vanlig på primeraer etter hva jeg har hørt.

er forresten et lite helvete å få byttet den, må av med stort sett mye fremme. og boltene og muttrene sitter som støpt :(

btw, knirkingen er rimelig sammenhengende med hva slags vær det er og temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider