partypulp Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Har vel posta denne før, men tar den igjen. Jeg har en uutholdelig knirking i mitt høyre framhjul. Vet ikke om det er demperen, eller om det kanskje er multilinkleddet.. Jeg kontaktet Birger N Haug, og har bestilt time der for å finne ut feilen. Over telefonen kunne han si at han trodde det var mulitlinkleddet, og at bytte av denne koster 3000 kroner,, ???? Noen som har noen gode ideer, eller vet hvor jeg kan skaffe/fikse dette billigere ? Jævla irriterende! Et annet problem : Når bilen står på tomgang går den ugjevnt. Går ned til under 500 på turtellern når jeg setter på div ting inne i bilen som vifte osv, Målte med voltmeter og fikk utslaget : 13.96 uten noe på, og 12.68ca med vifte, anlegg og ekstralys på.. Kanskje bytte batteri, eller en regulator ? Kan få et optima yellowtop billig på jobben. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Hvis du ikke har startproblemer er det lite sannsynelig at det er noe galt med batteriet! Har du prøvd og justere grunntomgangen?? Dette er gjort på noen minutter men du må gjøre det på verksted! (må kobble til diagnose-instrument) Det er nok multilinken som er gåen, og den delen er ganske dyr..... Hvis du drar for og skifte den så kan du jo få de til og sjekke tomgangen samtidig..... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Har ikke justert den nei. Men kan jo prøve.. Selv om jeg tror det er dynamo eller no sånt.. går jo krafitg ned på turtall når jeg setter på div ting. Men kan jo sjekke når jeg lev bilen på mandag.. 3000 kr for den delen.. argh Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11 Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Har hatt det samme problemet selv. Det er en svakhet i øvre-bærearmen ( lurer på om det er det samme som multilink leddet). Det er en enkel operasjon å skifte dette selv. Ellers kan jeg nevne at vindusviskeren kan også lage en knirkelyd, dette skjer når foringen til akslingen blir slitt. Siter VW golf V 1.9TDi Sportline-05 x BMW 320d-01 x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.) x Nissan Primera "gt"-98 x Nissan Sunny 1.4lx-92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Februar 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Mhm Hadde bilen hos birger n haug her om dagen, og de fant ut at det var multilinkleddet på høyre side som måtte byttes.. Dette skal gjøres om et par uker.. men ganske rart egentlig.. når jeg fikk den tilbake fra diagnose, så knirka den ikke lenger.. hmm jeg hadde jo prøvd å smøre det før jeg også.. Må få de til å fikse tomgangsaken når jeg har den inne igjen.. men tror jeg skal kjøpe det optima yellow top batteriet uanset. må jo ha noe nytt på bilen :P Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddemann Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Hadde knirking fra høyre dempartårn for litt sia.. Ingenting ikkje litt wd40 ikkje fiksa:D Siter (x)Kawasaki GPZ900 R, stjelt den 04.05.05 måtte de brenne Opel Rekord 1900 77mod (x)84 240 b.21 jub.nr26 m/takreils! (x)94 Primera GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Nå knirker det godt foran i høyre hjulbue hos meg også. Nå er vel det multilink opplegget som gått hos meg også? Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 jeg byttet multilink stagen fremme på venstre side, koster meg 1990kr orginalt hos nissan. det var selvfølgelig med mye rabatter da, men det kan umulig være så mye forskjell?? og den knirkingen er kommet på nytt i det nye multilink staget også, er visst veldig vanlig på primeraer etter hva jeg har hørt. er forresten et lite helvete å få byttet den, må av med stort sett mye fremme. og boltene og muttrene sitter som støpt :( btw, knirkingen er rimelig sammenhengende med hva slags vær det er og temperatur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Har erfaring selv med at ting sitter som faen. Skal ha forstillings kontroll nå snart så jeg får vel bare bytte den med en gang. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 heh, burde jeg også få bestilt. etter jeg byttet jullagrene og multilink staget så var plutselig rattet skjevt. dvs julene står rett frem, men rattet er ikke rett? agh, noe slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 knirker her også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 og det virker som at det kommer helt an på hvilken dag bilen har.. er bare av og til.. men jeg har det bak på venstre siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet April 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Slutta å knirke her etter jeg bytta multilinkleddet :) Knirker kun litt i demper bak, med den skifter jeg fredag.. + En jævlig irriterende knirking fra førersetet! argh Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 knirker fra førersetet mitt også:) jeg lurer på at den knirkingen jeg hører bak er at demperne er utslitte.. håper det ivertfall. en ting skal være sikkert og visst, det er dYrT å ha bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet April 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Ja fytti! Skifter som sagt dempere og fjærer på fredag.. håper knirken blir borte da :) Bilstein dempere, cobra senkefjærer, pipercross luftfilter, skjold til filter, slange for å suge inn luft.. alt ferdig montert 8900,- Det er fredagens regning :P Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg