Granada Håkon Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Hei. Har planer om å få litt mere "gromlyd" i Corvetten før sessongen begynner, og har ett par spørsmål i den anledning. Med det anlegget som står på nå, så er den overraskende stille. spesielt på tomgang og litt oppover i registeret. Anlegget består kun av headers, rør med mange rare vinkler under bilen og to store ovale potter helt bakerst. For enkelhets skyld tenker jeg å bare bytte pottene. Så kommer endelig spørsmålet.. Vil det bli et fryktelig spetakkel om jeg setter dit 2,5 eller 3" simonspotter av "rett igjennom" typen? Eller er det noen som har noe annet å anbefale? Aller lettest hadde det jo vært å sette inn noen som har samme mål som de gammle, men med mindre innmat. De som står dær nå er ovale og har inn/ut på hver sin side i ovalen. Er ute etter litt dyp grom lyd, ikke "frieksoslyd" mvh Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Det er ihvertfall merkbar forskjell i lydnivået på h.h.v. ovale potter med "vanlig" demping hvor eksosen går i en "S" inne i potta, og de ovale hvor eksosen går rett gjennom. Men vil ikke tro det er så bråkete at du får problemer med EU kontroll ol. Vet at det ikke er direkte sammenlignbart, men jeg hadde ikke problemer på EU kontroll med en Chevy Astro hvor jeg hadde byttet ut den ovale originale med en oval "rett gjennom" potte. Generelt er det jo også slik at ellers like potter bråker mer jo mindre volum de har. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 hør litt på denne videoen. MEner denne har Flowmaster potter som er en type kammerpotter uten innvendig dempemateriale Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg