Gå til innhold

Audi A4 Klima

Ranger emnet

igider

Anbefalte innlegg

Hei sann folkens

gått nytt år til dere alle sammen!!

jeg vil høre deres erfaringer om en sak her på forumet.

jeg føler at klima anlegget mitt lever sitt eget liv. hva kan jeg gjøre med det? kan jeg f eks besøke møller og få dem til å nullstille anlegget?

takker for alle tips og erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med det er følgende: f eks i boka står det at når jeg trykker på frontrute knappen så skal både hastighet og tempratur øke. hos min øker bare hastigheten. og auto funksjonen sender lufta ut av frontruta hele tida ikke fra dysene foran og heller ikke tempraturen. og masse andre ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min B6 så justeres ikke temperaturen automatisk. Står den på 20C så er det 20C når bilen er varm. Når den er kald blåser det kaldt frem til motoren bli varm, og da går også hastigheten opp.

Justerer også hastigheten ettersom den selv føler nødvendig hos meg.

På Auto blåser det på frontruta og dysene på sidene, men ikke varmt i midten. Kjenner det kommer litt kald luft der, men det er vel friskluft funksjon/vind som blåser.

Aner ikke om det hjalp noe, men er iallefall sånn det er på min, og en kamerat sin B6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne feilen gjelder for B5. Det er nemlig dårlig kontakt i loddepunktene på printplata bak klimaenheten. Dette kan muligens repareres ved hjelp av en elektronikk spray. Ellers er det nok desverre meget vanskelig å få dette reparert. Som oftest byttes hele enheten ut, noe som koster ca 7000,- for bare enheten. Enheten kan heller ikke nullstilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med det er følgende: f eks i boka står det at når jeg trykker på frontrute knappen så skal både hastighet og tempratur øke. hos min øker bare hastigheten. og auto funksjonen sender lufta ut av frontruta hele tida ikke fra dysene foran og heller ikke tempraturen. og masse andre ting

Men bilen blir varm inni ellers? Altså oppnår du de gradene du har innstillt på displayet?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det gjør jeg kjetilr.

men på 16 grader blåser det varmt og det kommer ikke luft fra dysene foran. må trykke på knapp for dysene foran. + at hastigheten synker hvis jeg har den på fult. testen den litt idag :)

takk for alle tips folkens.

er noen av dere fra oslo skulle jeg ønske vi kunne møtes og sammenlignet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det gjør jeg kjetilr.

men på 16 grader blåser det varmt og det kommer ikke luft fra dysene foran. må trykke på knapp for dysene foran. + at hastigheten synker hvis jeg har den på fult. testen den litt idag :)

takk for alle tips folkens.

er noen av dere fra oslo skulle jeg ønske vi kunne møtes og sammenlignet :)

Hvis jeg vil ha varm luft fra de midtre dysene så må jeg også trykke inn ekstra knapp.

Men kommer ikke noe særlig merkbar kald luft ut der hvis jeg ikke gjør noe.

Bor forresten rett uttafor by'n og går på skole i "sentrum"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo og går på BI på Nydalen her.. Klimaanlegget på bilen min er akkurat som al3x forklarte (B6 TDI 1.9).. Så jeg tror ikke det er noe galt med bilen din, er bare sånn det er, tror jeg.

Hei saberhagen.

bilen min blåser varm ved 16 grader. dette kan ikke være normalt, tenker jeg da. og da skjer følgende: jeg har den på LOW og høy hastighet, men på neste steg (16 grader) blir det varmt og hastigheten synker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei saberhagen.

bilen min blåser varm ved 16 grader. dette kan ikke være normalt, tenker jeg da. og da skjer følgende: jeg har den på LOW og høy hastighet, men på neste steg (16 grader) blir det varmt og hastigheten synker

Prøv å start med 16 grader neste gang og la det gå litt, da vil du merke at det er kaldt.. Samma er med min.. I sommer så pleide jeg å ha den på 16 grader, så når det ble for kaldt dro jeg den opp til 20, også når jeg tok den ned igjen til 16 så blåste den fortsatt litt varmt..

Tror du har samma problem som meg, og det problemet er ikke bilen, det er deg :P

Som mekanikeren min sa til meg; "Jeg tror ikke det er noe galt med bilen, jeg tror det heller er noe galt med hjernen din" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider