Lynvinge Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Er det noen her som har bygd om og fått godkjent tidligere og spesifikt hva må endres på utenom bremser? Kanskje noen som har godkjenningspapirer på dette? Hvor kan man få tak i godkjente motorfester med papirer? Tenker å bruke en 3.5 Rover/buick motor på ca 170 hester så den er lovlig innafor hva volvo mener 140 chassiet er god for. Har papirene fra trafikkstasjonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lynvinge Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Sitter å venter på mail fra trafikkstasjonen om hva som må til for å få godkjent hvis det overhodet er mulig lenger. Kommer med oppdatering til eventuelt andre 140/v8 byggere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Februar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2010 ...Tenker å bruke en 3.5 Rover/buick motor på ca 170 hester så den er lovlig innafor hva volvo mener 140 chassiet er god for... Stemmer, men det er ikke HK som er problemet når det gjelder V8 motor; det er dreimomentet, og det er alt for høyt på Rover motoren i forhold til det 140 er godkjent for.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Har lurt på det samme selv.. men annbefaler vel Chevy istede da altså.. blir nok litt fortung, men da får du en deili v8er lyd til en billig penge.. en 305Cid er ikke vert mange pengene og er billig og bygge opp.. brukte 11k på totaloverhaling av en 350blokk jeg med nye stempler og hele pakka :) Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Men nå er jo den store fordelen med Rovermotoren at den er lett. Det er ikke en Chevy SB Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Det stilles vanligvis krav til dreiemoment, effekt og maks framakselvekt ved motorbytter på gamle biler. Jeg tviler på at Rover-motoren er innenfor kravet til maks dreiemoment på en gammel fjortento. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Det stilles vanligvis krav til dreiemoment, effekt og maks framakselvekt ved motorbytter på gamle biler. Jeg tviler på at Rover-motoren er innenfor kravet til maks dreiemoment på en gammel fjortento. Kun store menn når så langt i livet at de siterer seg selv... Nuvel, jeg fant en oversikt som forteller at Volvo 140 kan ha maks 180hk og 22kpm. Alt for lite for en Rover 3,5. Denne vil jeg tro har et dreiemoment på rundt 30kpm. http://81.191.169.162/pub/volvogodkjenteproduktendringer.pdf Det kan likevel tenkes at Statens vegvesen ser med blide øyne på en velfundert søknad om en åtte i vinkel. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.