braci Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Jeg ønsker en veteranbil som førstebil. En jeg liker spesielt mye er chevrolet impala '67. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1967-Impala-SS-big-block_W0QQitemZ300383506896QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item45f04091d0 Jeg er jo en komplett amatør når det kommer til kjøp av bil. Så når det kommer til avgifter, vil det bli dyrere enn moderne biler? Er det idèelt å bruke veteranbiler om vinteren? Altså, med tanke på varmeapparatet på veteranbiler, om de klarer å varme godt nok. Kan det bli billigere å importere fra utlandet? Jeg kunne helst tenke meg en amerikansk muskelbil da, så USA hadde vært idèelt. Hvis dere har noen idèer, eller råd så hadde det vært kjempefint! Takk for at du tok deg tid til å lese. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Er ikke noe problem å bruke gamle biler på vinteren, dei hadde jo vinter den gangen desse bilene var ny også, dog ikke fullt så effektiv isolering av kupeen den tiden som dagens biler har, men dei skal nok klare å varme meget godt på vinteren alikavel. For registrering etter import, så er det bare en avgift, det er engangs avgifetn på ca 4.500.- eller deromkring, og så moms på kjøpesum og frakt summen. Års avgift er det ikke på biler som er 30 år eller eldre, men der er en liten avgift som er personskade avgiften på noen hundrelapper som blir krevd inn av tollvesenet, på vanlige biler er den innlemmet i årsavgifet, men på veteran så er den for seg selv, så mange tror at der er årsavgift på veteran biler. Siden du skal bruke den som vanlig bil, så får du sikkert ikke veteran forsikring på den, er flere forsikrings selskaper som krever at du har en bruksbil også, for å få veteran forsikring på veteran bilen. Og så er det viktigt at du passer på hvilken måte bilen blir registrert som, blir den regisrter som bevarings verdigt kjøretøy, så får du ikke bruke den som bruksbil, biler 71 mod eller gamlere bør registreres som vanlig brukt import, er litt andre regler for biler nyere enn 71 modell. Men alt det om desse reglen får du vite mere nøyaktigt om du hører med AMCAR, dei vet hvilke regler som gjelder. Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Min anbefaling er å bruke "godbilen" kun på sommeren og ha en 10.000-kroners bil ved siden av til vinteren. Jeg brukte min Porsche 928 noen vintere og det sliter utrolig mye mer på bilen, det er vondt at en fin bil blir så nedsarvet av daglig bruk i saltslaps og søle. I tillegg kommer at gamle biler som regel lekker mer, dogger mer og for å være ærlig så høres ikke en Impala med bigblock optimalt ut i dårlig brøyta gater. For en gangs skyld på moro, ja, men mandag morra er det ikke så gøy. Jeg hadde den gang ikke garasje og uttaler meg på bakgrunn av det, det er klart at har du tilgang til å ha bilen inne når du ikke bruker den så er alt mye mye lettere. Men som sagt, kjøp drømmebilen og en gammel bruksbil og bruk den som passer best tilenhver tid. Har du to biler er det også større sjanse for at du greier å holde minste en dem på veien til enhver tid. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.