Gå til innhold

Pioneer DEH-P4100SD sender bare ut bass-signal :(

Ranger emnet

r2d290

Anbefalte innlegg

(Dette er en Oppfølgertråd for å få konsentrert problemet litt mer.

Jeg vet at det er CD-spilleren som er problemet, ettersom jeg har prøvd med en annen spiller og fått "riktig" lyd.

hvordan stille inn Pioneer DEH-P4100SD spilleren til og sende ut både bass signal og lyd signal fra linjeutgang til forsterker? Nå sender den kun ut bass signal.

har prøvd og lese bruksanvisningen men den er så inviklet, noen som har hatt samme problem og fikk løst det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med en annen serie fra pioneer, jeg tulla en stund med at det bare spilte bass, jeg kjøpte tilogmed ny forsterker etter som jeg trodde den gammle forsterkeren hadde gått til de evig jaktmarker. For det kunne ikke være den nye cd spilleren.....

Løsningen var innstilling på spilleren, det sto utrolig dumt i boka til spilleren.... men gi meg litt tid så skal jeg se om jeg kommer på det (må bare se litt i boka om jeg finner den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå av spilleren med "source"-knappen, etterpå holder du inne "function" til det kommer fram en meny. Et sted i denne menyen står det SUBWOOFER eller noe i den duren, der kan du endre valget til NONFAD. Da får du hele tonespekteret. Dette trenger du bare å gjøre en gang, eller til du kobler fra batteriet på bilen.

Alt dette står i bruksanvisning.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik er det på alle pioneerspillere med bare 2-kanals linjeutgang. Da er linjeutgangen både sub- og fulltoneutgang, slik at man må velge hva man vil ha. Jeg husker jeg sleit selv med dette i sin tid :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider