Gå til innhold

bytte motor, noko jeg må tenke på ?

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:) har en 240 som motoren har gått i helvette på. er en 230 a motor. men ska sette inn en ny 230a motor. eller så sette jeg inn en 230 e motor. er det noko jeg må tenke på? må jeg gjøre noe med motorfestene? elelr har alle 230 motora samme festan ? :) noken som har tips hvor jeg kan gjøre ting enklere ? hvor mange timer bruker man på motorskifte på 240? jeg og en kompis skal gjære det på bil verkstedet hans så vi har alt vi treng :)

takk for hjelp:)

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sette inn en E-motor, må du bytte MYE..

Skal du sette inn en A-motor, og denne er fra f.eks 740 med fordeler i bakkant av toppen, er det litt å bytte for å få den i blokka..

Motorfestene er lik på alle 230-motorene som ble levert i 240 ja...

Jeg bruker sånn ca 3-4 timer på motor og girkassebytte.. Og da tar jeg det med ro..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange slanger er det egentlig som er tilkoblet motoren? kan jo ikke være mange på en forgasser motor? er vell berre vannslangene og vaccum slangene? hva anna som er kobla på motoren? noko jeg må tenke på når jeg ta ut motoren eller sett inn motor?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider