SStrand Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Har en pioneer TS-W3001D4 i en 35 liter lukket kasse. men kjøpte en bassport som jeg skal sette i. men jeg lurer på om det blir best med "magneten" inne i kasse eller att den skal være ute? Sånn? Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 hvist du har en org lukket kasse, og stapper i en port i den kommer det til og spille ræv... blir alt for lite volum da.... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 hvist du har en org lukket kasse, og stapper i en port i den kommer det til og spille ræv... blir alt for lite volum da.... men det står det anbefalt. Men skal bygge meg ny kasse. Hvilke volum skal jeg ha? magneten ut eller inn? Hvilken forstker skal jeg ha det denne? Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Du trenger en forsterker som gir 1000w rms i 2ohm. Spiller liten rolle om du setter magneten ut eller inn, og hvis du har finni ut at det anbefales reflekskasse, så står det vel også hvor stor den skal være ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Åkei:) har du en link til noen greie forsterkere med 1000w rms i 2 0hm? Eller er det noen som har noe liggende?:) Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Det er 2 grunder til å sette magneten ut. Den første grunden tal at folk setter den ut er rett og slett pga utseende. Den andre grunden er at hvis du har begrenset plass til kasse og kansje ikke har muligheten til å få så mange liters kasse som ellementene trenger så kan du sette magneten ut. Dette pga med magneten inn så stjeler jo magneten(e) noen liter de også. Bare se hvor massive magnetene er på det bilde du la ut. Skal du ha en kasse med 3 ellementer som du har bilde av så tjener du fort 10+ liter volum med å sette magnetene ut noe som resulterer i at du kan bygge en mindere kasse eller at du kommer nærmere annbefalt liters mål hvis du har problemer med å få plass til stor nok kasse. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Til info er det ikke alle elementer som spiller like bra med magneten ut, dette kommer av at alle elementer ikke er like tilbøyelige når det gjelder å "slå feil vei". Siden elementet står med magneten ut (altså snudd) må også fasene byttes. Dette vil resultere i at elementet vil slå mot magneten og dette takler ikke alle elementer like bra. Vær også obs på at mange elementer kan støye fra utluftingen til polstykket, dette kan være grusomt irriterende. MEN, dersom du tar beregner bassporten korrekt, kan du slippe å snu fasen på elementet. Siden elementet spiller inn i kassa, vil nemlig bassporten bestemme hvilke frekvenser som slippes igjennom:) Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStrand Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Takk for gode svar:) skjønte ikke så mye, menn takk :) hehe men tåler dette elementet å bli snudd med elementet ut? Siter - Mercedes S210 e220 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Elementet tåler det ja, spørsmålet er bare hvor bra det blir. Du kan risikere å få masse dypbass og ingen mellombass eller omvendt dersom bassporten ikke er riktig avstemt. Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg