Gå til innhold

Magnet ute eller inni kassa?

Ranger emnet


SStrand

Anbefalte innlegg

hvist du har en org lukket kasse, og stapper i en port i den kommer det til og spille ræv... blir alt for lite volum da....

 

men det står det anbefalt. Men skal bygge meg ny kasse. Hvilke volum skal jeg ha?

magneten ut eller inn?

Hvilken forstker skal jeg ha det denne?

- Mercedes S210 e220 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 grunder til å sette magneten ut.

Den første grunden tal at folk setter den ut er rett og slett pga utseende.

Den andre grunden er at hvis du har begrenset plass til kasse og kansje ikke har muligheten til å få så mange liters kasse som ellementene trenger så kan du sette magneten ut. Dette pga med magneten inn så stjeler jo magneten(e) noen liter de også.

 

Bare se hvor massive magnetene er på det bilde du la ut. Skal du ha en kasse med 3 ellementer som du har bilde av så tjener du fort 10+ liter volum med å sette magnetene ut noe som resulterer i at du kan bygge en mindere kasse eller at du kommer nærmere annbefalt liters mål hvis du har problemer med å få plass til stor nok kasse.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info er det ikke alle elementer som spiller like bra med magneten ut, dette kommer av at alle elementer ikke er like tilbøyelige når det gjelder å "slå feil vei". Siden elementet står med magneten ut (altså snudd) må også fasene byttes. Dette vil resultere i at elementet vil slå mot magneten og dette takler ikke alle elementer like bra. Vær også obs på at mange elementer kan støye fra utluftingen til polstykket, dette kan være grusomt irriterende. MEN, dersom du tar beregner bassporten korrekt, kan du slippe å snu fasen på elementet. Siden elementet spiller inn i kassa, vil nemlig bassporten bestemme hvilke frekvenser som slippes igjennom:)

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elementet tåler det ja, spørsmålet er bare hvor bra det blir. Du kan risikere å få masse dypbass og ingen mellombass eller omvendt dersom bassporten ikke er riktig avstemt.

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår