Gå til innhold

hva finnes av morsomme sommer dekk i norge(RE-11, z1 star spec, ecsta xs osv..)

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

Ja, som tittlen sier.. Hvem selger morsomme sommer dekk i norge?

Og da mener jeg sommer dekk, ikke -all season- dekk.. Skal kunne slites ut på en sesong "normal" kjøring:P Treadwear fra 200-140ish er passe..

Eneste jeg vet om nå er RE70 som kommer på 05 wrx sti, de selges over disk i norge i EN hel dimensjon 225/45-17.... Hankook R-S2 har vel gått ut, har slike nå, men de varer ikek hele neste sommer for og si det sånn.. Men billige og bra dekk. Også er det vel noen som selger falken azenis RT-615..

Dunlop direzza z1 star spec eller hankook ventus R-S3 hadde gjort seg..

eventuelt andre alternativer, som ikke er R888 og A048.. hehe

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal du ha dårlige dekk? til skrensing da eller? jeg gjorde det en gang og det blir aldri mer det, mye bedre med noen som tåler litt og er bra;) toyo proxces feks er ganske bra

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De du nevner der er desverre, får en si, Bane dekk med mønster så de er gate godkjent.. hehe.. Dekka jeg ser etter er i extreme performance kategorien, (se tirerack) flere av de er MERE enn bra nok for oss normale dødelige som ønsker og kjøre noen runder å bane i løpet av en sesong, men som ikke har understell, foringer og skavalpeskott til og støtte opp om grepet rene gateslicks gir. :) + at gateslicks koster en del og ikke varer spessielt lenge etter veien..

Men ja, vet om ett par nettbutikker som sender over dammen, men er evig mye lettere og kunne gå inn i en butikk og peke på ett sett dekk og si `jeg vil ha sånne` :P

ralps dack i sverige selger TOYO R1R til fornuftige priser btw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger bridgestone RE070 i 225/45-17 til 1150kr stk, ikke noen dårlig pris :) Men har desverre ikke felger som er brede nok til og dra nytte av 225 dekk.. Selv om vekta på bilen er klar for mere enn 215 dekk..

Betale 3900kr hos andråa dekk(super dekk) for 4stk Hanook R-S2 i 215/45-17 i fjor vår, det og er en fin pris.

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider