Gå til innhold

hjelp til timing av register

Ranger emnet


TP Tuning

Anbefalte innlegg

Akkuratt.

 

Da skal jeg fortelle deg hvordan det var på min 1.8 -85 Golf II engang i tiden.

 

Veivaksel settes på øvre dødpunkt. Se ned på svinghjulet via hullet på toppen av girkassa.

Merke på kammaksling skal ligge flukt med pakkningsflaten til toppdekselet, på fremsiden.

Reimskiva som driver oljepumpe og fordeler - Ta av fordelerlokk og vri reimskiva til fordelerarmen peker på merket på kanten av fordeleren.

Når reima er på plass, så turner du motoren minst to hele omdreininger for hånd for å sjekke at det ikke er noe krasj.

Reima strammes slik at du greit kan vri den 90 grader med to fingre på det lengste strekket.

 

Det er slik det var på min Golf II, men prøv å få dette sjekket andre plasser før du går igang. Haynesboka er gull verdt til sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår