Gå til innhold

Hvilken sub for fin lyd?

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

Magneten er tatt med i regnestykket ja. Jeg har selv brukt dette elementet i kasser helt ned i 20 liter, dog foret med masse effekt. Vil fungere meget bra i 30 liter på den aktuelle forsterkeren:)

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tenker på det samme, å ha en bass med godt lyd istedenfor sånn sykt høy bass. :P

Tenkte å kjøp meg dette jeg da:

-Hertz HX 300 - 12"/30cm Subwoofer, 4 ohm spole, 600 watt RMS

-Hertz EP 1D - Mono forsterker 1 x 1000 watt RMS

-Ground Zero GZPK20 20mm2 Kabelsett, 800W

-New Sound LG30 1x12" kasse 35 liter 19mm MDF

Da blir det spilt i 4ohm i en lukka kasse, som skal være best, viss man ønsker lydkvalitet?

Tenker dere at dette blir veldig bra eller, er det noe jeg burde ha byttet på?

Blir på 8tusen kroner tilsammen dette på Elutstyr.no, er mye å betale så går det ann å spørre om rabatt på dette?..

:m'm:

Beklager viss jeg ødela traden din men.. =P

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert fungere greit som en budsjettsløsning det, Hufsa. Vet ikke hva du sitter på av øvrige høyttalere og elektronikk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De original høyttalerne i bilen, er bytta til noen litt eldre årgang Pioneer høyttalere, som vil bli der en stund til vertfall, til jeg får i meg noen skikkelige gode høyttalere, å en fire kanals forsterker. :)

Bruker den Sony CDXGT430U som spiller, å er fornøyd med den, men er vell ikke noe mere å hente viss man bytter ut spilleren, viss man har egen forsterker på de vanlige høyttalerne?

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De original høyttalerne i bilen, er bytta til noen litt eldre årgang Pioneer høyttalere, som vil bli der en stund til vertfall, til jeg får i meg noen skikkelige gode høyttalere, å en fire kanals forsterker. :)

Bruker den Sony CDXGT430U som spiller, å er fornøyd med den, men er vell ikke noe mere å hente viss man bytter ut spilleren, viss man har egen forsterker på de vanlige høyttalerne?

Før jeg ville begynt med sub, ville jeg byttet øvrige høyttalere i bilen. Bassen er bare en liten del av lydbildet, og dersom du øsnker å oppnå lydkvalitet i anlegget så ville jeg satset på en 4 kanals forsterker og ett eller to komposett. Sub ville jeg tatt siden, det du risikerer ved å kun oppgradere med sub er at du får en veldig imponator lyd med masse bass og dårlig med mellomtone og diskant..

Hva spiller angår så er det forferdelig mye å hente. Gode spillere har mer påkostede D/A- konvertere, bedre elektronikk generelt og bedre justeringsmuligheter. Det er jo spilleren som bestemmer hvilke lyd som kommer ut av resten av anlegget. Husk at lyden blir ikke bedre enn svakeste ledd. Har man en spiller til 999,- og forsterkere og subber til 10000,- er dette en fryktelig mismatch, hvertfall dersom man har lydkvalitet som mål.. Basstrøkk kan alle få til en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...