Stiantrengerhjelp Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Hei, Håper noen kan hjelpe meg. Jeg kjøpt meg en VW polo 1994, 1,6 for under 3 uker siden og allerede nå har jeg problemer. Bilen har gått som en kule frem til i går (ikke hørt noen ulyder). Jeg kjørte ca en times tur på morningen for så å parkere den. 6 timer senere satt jeg meg i bilen å vridde tenningen, men ingenting skjedde. Jeg fikk tak i en fyr og prøvde med startkabler, men heller her skjedde det ikke noe. Bilen startet når den ble trillet igang og fungerte da som vanlig. Det er tydeligvis noe galt med startmotoren. Når jeg starter kommer det ett klikk fra motorrommet og ingenting mer. Noen som har forslag på hva det kan være? Plukket dette ut fra nettet og beskriver situasjonen godt. (Når jeg vrir om tenningen blir lysene i dashbordet merkbart lavere (Som beskrevet under)) Hvis startmotoren er defekt, batterispenningen for lav eller batterikontaktene dårlige, vil du høre et "klikk" (fra del nr. 2) fra motorrommet idet du vrir om nøkkelen, men ingenting mer. Hvis det er batterispenningen/-kontaktene som er problemet eller startmotoren har kilt seg, vil du også se at lysene i instrumentpanelet blir merkbart svakere idet du vrir om nøkkelen. Er dette en dyr reperasjon? Er student så dette var ikke helt optimalt ;) Tusen takk på forhånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Når det kom et "klikk" fra starteren på min gamle Primera, var det pga. den var defekt. :/ Men ville sjekket tilkoplingene på batteriet! Dersom de er løst festet, kan det "klikke" når du vrir om tenningen, pga. kontakten på batteripolen sitter for løst, slik at du får spenningstap... Så prøv å stram de. :) Om det ikke fungerer likevel, er nok trolig startmotoren gåen... :/ Men om den er det, kan det fungere å kakke startmotoren med en hammer. ;) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askoy_s40 Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 ...Men om den er det, kan det fungere å kakke startmotoren med en hammer. ;) Om ikke hammertrikset fungerer...bruk større hammer:D Siter * 05 Audi A4 B7 1,8TQ S-line * 96 VW Polo Colour Concept x 94 VW Golf MK3 (solgt) x 96 Volvo s40 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandracaramba Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Jeg har samme problemet, men jeg må bare bytte starteren på den :) Så hvis det er samme problemet så kan det hende du får start på den feks i dag, for det gikk med min, funka i ny og ne... Men nå står den inne for vinterlagring, prøvde å starte den på søndag, men skjedde ikke stort :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Om den funker i ny og ne, kommer den ikke til å gjøre det lenge. Min klikket kun en av hundre ganger til å begynne med, men gikk fra dette til totalt ødelagt på 1-2 måneder.. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Bakstykket på tenningslåsen (selve bryterenheten) er også en typisk byttedel på en del VAG biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg