trondsigvart Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Har i dag skrudd og feilsøkt på en Opel Omega B 2.5 V6. Den starter og går helt fint på tomgang, men så fort man gir litt gass så fusker den fusker den no jævlig. Og en ting til er det at det er uten tvil en lekasje ett eller annet sted på Olje`n. For nede i "plugg-hullene" på høyre side på motor(sett i fra sjåfør) så er de fulle av olje, men uten noen synlig sted oljen`n kommer i fra. Har sjekka rørene som kommer i fra gearboksen, men de viser egentlig ikke noe tegn til lekasje overhodet. (Det er automat) I kjølevannet er det ikke olje, og i Oljen er det ikke vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Sjekk toppdekselpakningen du. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondsigvart Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Sjekk toppdekselpakningen du. Er ikke helt nedsnødd, så jeg har jo sjekket den, og det er ingen induksjoner på at det er lakasje i fra den. For motoren har for en liten tid tilbake fått motorvask, og på toppen er det ingen tegn på at det er olje. Og om det så hadde vært toppdekselpakkningen så har det lite eller ingenting med at motoren/bilen ikke tåler og bli aksellerert. Så fort man gir litt gass, så fusker den no jævlig, og det smeller i luftfilteret, så det er en fortenning. Men INGENTING er rørt på tenningssiden på bilen. Og feilen har kommet helt plutselig, og den går helt feilfritt på tomgang. Starter lett som bare det, men tåler NULL pådrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelPluggen Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Om det er olje der så er det noe som ikke er som det skal, og den trenger heller ikke blåse olja ut noen plass.. Det er flere veier til rom, men alle leder nok her mot toppakningen hvis jeg ikke har lest helt feil! Gåen toppakning kan føre til vann i olja, olje i vannet, og vann og/eller olje i eksosen som ikke vil syns på utsiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 les meg: olje rundt tennplugger er toppdekselpakninga. Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Og hva skjer når pluggene ligger i olje. Jo, olje leder strøm, slik at det blir overslag og fusking. Skift toppdekselpakningen, om det ikke er olje på utsiden så kan den fortsatt lekke rundt pluggåpningene.. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Hadde det samme på min da jeg kjøpte den. Årsaken var toppdekselpakninger og pluggledninger. Det lekker på innsiden mot der pluggene står, og når man tar en motorvask vil de gamle pluggledningene slippe inn vann til pluggene. Skift disse tingene så er det i orden. Garantert. Des fortere du gjør dette vil du også slippe å ødelegge koilpakken. Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Hah, har akkurat det samme problemet på min, olje rundt tennpluggene på høyre side. Skal bytte toppdekselpakning da det fysisk ikke kan være noe annet, eller sprekk i toppdekslet... :) Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 hadde det samme på min i sommer.. er toppdekselpakkninga.. lekker på innsiden, ikke utsiden så er ikke synlig derfra. er ikke sikkert du trenger pluggledninger, men ville bytta pluggene uansett. det er ikke så dyrt og har de gått en stund er det ikke dumt uansett. kan være litt kinki å få tett akkuratt der det er noen små "buer" ved enden av kammene. kan være fordel å få tak i litt sånn pakning på boks, easy gasket eller hva de kaller det du får tak i, og legge littegrann akkuratt på disse stedene. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Og hva skjer når pluggene ligger i olje. Jo, olje leder strøm, slik at det blir overslag og fusking. Skift toppdekselpakningen, om det ikke er olje på utsiden så kan den fortsatt lekke rundt pluggåpningene.. Olje leder ikke strøm da den er en såkalt isolator. Men, den har en kapasitans (virker som en kondensator)som kan føre til at den demper gnisten såpass at gnisten blåses ut før luft/bensinblandingen antennes. Så hvis du fjerner det som er av olje i tennplugghullene vil motoren slutte å fjuske, helt til hullene fylles med olje igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 uansett, olje i plugghull=dårlig ytelse. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.