knutand Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Hei, Har en 96 Vectra B 2.0 Jeg har i det siste kjent en del eksoslukt i kupeen når bilen står på tomgang. I fart så kjenner jeg ingenting, men på tomgang er det så ille at jeg ikke orker å sitte i bilen uten åpent vindu. Det har plutselig blitt sånn, da det aldri har vært noe problem tidligere. Eksosen ser hel og fint ut, og ingen ulyder som jeg kan høre. Er det noen som har vært ute for noe lignende? Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Er nok hull i eksos en plass, kan ikke være så mye annet en det,kanskje dårlige pakninger på eksosmanifold eller i en overgang. Er ikke store greiene som skal til før man får lukt inni bilen. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Blir det mindre eller borte hvis du setter full spiker på vifta? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Jeg tror hvertfall det blir bedre hvis jeg skrur av vifta helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Jeg tror hvertfall det blir bedre hvis jeg skrur av vifta helt. Det kan tyde på at eksoslekkasjen er langt fremme. Er det et fleksibelt rørstykke mellom manifold og katalysator på denne? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Det kan tyde på at eksoslekkasjen er langt fremme. Er det et fleksibelt rørstykke mellom manifold og katalysator på denne? Det er det, eg har bytt den på en B sjøl.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Jepp, jeg kikket på denne da jeg hadde bilen på bukk for et par uker siden. Jeg kunne ikke se noen skader. Bør jeg kunne se/høre/kjenne lekasjen hvis motoren går og jeg har bilen på bukk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoHero Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Ta på deg en tykk hanske og hold for eksospotta. Er det hull et sted så burde du høre det. Siter ( ) Mitsubishi Galant 01 (X) Vw Golf cab http://www.bilforumet.no/golf-iii/228054-bluboy-golf-cab.html (X) Vw Golf III http://www.bilforumet.no/golf-3/164177-mitt-golf-3-prosjekt.html (X) Audi A4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet April 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Tar opp igjen denne da bilen har vært på eu-kontroll. Fikk da: "defekt flexirør". Var innom Svensen Eksos, og de sa at hele katalysatoren måtte byttes, altså over 6000 kr. Hvordan har dere andre byttet dette flexirøret? Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Har ikke byttet dette selv, men utifra hva jeg har sett under bilen skal det gå greitt å kappe bort fleksileddet som er der og sveise inn ett nytt. Å bytte hele katalysatoren virker for meg som bare noe tull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Ja jeg syns også det var litt rart at de mente at hele katalysatoren måtte byttes - men de prøvde vel bare å tjene litt letttjente penger. Har heldigvis god tid på meg til få fiska det, så får tatt den opp på bukk og se hvordan det greit kan ordnes. Biltema har vel OK (les: billig) flexirør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Du burde spørre hvordan de fant ut at katalysatorn ikke funket. Dette er umulig å måle siden en katalysator kun fungerer innen et vist temperaturområde mens du kjører, motorn må ha normal temp og kjøres normalt, den er ikke i funskjon verken når bilen går på tomgang eller ved full gass. Så å bytte ut denne er bare tull. Defekt katalysator skal ikke kunne gi feil på eu kontroll heller med mindre det er hull i den eller den er borte. Du får kjøpt flexirør på carparts.no for en 500 lapp. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.