Gå til innhold

Sette på turbo på B23E insprøytningsmotor

Ranger emnet


rel0ad

Anbefalte innlegg

Tenker ikke å bruke enorme mengder med penger, derfor tenker jeg ikke å ha så sinsykt mye HK heller! enkel ombygging! holdbarehet er viktig for meg, ikke no vits med en værsting motor som varer 2uker!

 

 

Jeg har en B23E INSPRØYTNINGS motor, alt orginalt!

 

 

 

to enkle spørsmål som kanskje ikke er like enkel å svare på:P

 

1. Hva må skaffes?

 

2. Hva må gjøres?

 

 

hvor mye hk kan jeg rekne med?

 

NOEN SOM HAR NOE Å SELGE MEG?? MANUFOILD Å TURBO++++

 

 

Håper på en produktiv tråd med diskusjoner

------------------------------

Bmw 325 Nos, E30 Automote edition (selges)

Audi A4 1,8 Turbo

Mercedes 190 2.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg denne turboen og manifolden:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=26816

 

Sett på dette settet, en ic og bensitrykksregulator.

Borr litt fine store hull i luftfilter boksen.

Får du fine bensinkutt etter dette, er det enkleste å prøve litt større dyser eller bensinpumpe.

 

 

Trykkboksen er en overgang til rørene fra turbo'en mot gasseren.

Vanskelig å få til en god og tett løsning uten den.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZnAkE

Er det stress og sette turbo på en gasser motor? masse som må skiftes ?

 

Eventuelt hva, hvis jeg vil ha turbo på en standard B230A (1986)

 

 

bør sette i nye stempel da(smide) ny bunnpane lr du fixe hill i den selv til retur av oljen til turbon, oljekjøler må du ha, skal du kjøre mer en 0,6 bar på turbon bør du ha turbo topp pakning..

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rel0ad

Tenker ikke å bruke enorme mengder med penger, derfor tenker jeg ikke å ha så sinsykt mye HK heller! enkel ombygging! holdbarehet er viktig for meg, ikke no vits med en værsting motor som varer 2uker!

 

 

Jeg har en B23E INSPRØYTNINGS motor, alt orginalt!

 

 

 

to enkle spørsmål som kanskje ikke er like enkel å svare på:P

 

1. Hva må skaffes?

 

2. Hva må gjøres?

 

 

hvor mye hk kan jeg rekne med?

 

NOEN SOM HAR NOE Å SELGE MEG?? MANUFOILD Å TURBO++++

 

 

Skal du gjøre noe skjikkelig koster det penger sånn er det bare..

tenker du turbo å vil ha noe som holder.. kjøp orginal turbo motor eller bygg opp skjøl fra bunnen.. anbafaler deg å kjøpe orginal motor.. ikke så dyrt helle for en f.eks B21ET.. 6-12 tusen kansje.. kommer ann på stand selfølgelig..

 

så skal du starte me noe turbo prosjekt så skal du vite hva du gjør! ellers går d til faen! høres så lett ut for folk å slenge bare på en turbo å manifolt å gasse som faen! ingen tenker bensin forhold å luftmengde osv.. kompresjon+++ men ønsker deg selvfølgelig lykke til.. alt sånnt er morsomt!

 

 

Håper på en produktiv tråd med diskusjoner

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår