Gå til innhold

855 - problemer med clutsj etter pumpebytte

Ranger emnet

Turbobenni

Anbefalte innlegg

Pappa og jeg har akkurat byttet clutsjpumpa på 855'n hans. Alt ser riktig ut og pumpa funker helt fint. Men Pedalen går ikke ordentlig inn, vi har luftet ganske lenge og begynner å bli lei :P

Pedalen (clutsjen) går helt inn, men vi må hjelpe den ut igjen. Men når vi låser "ventilen" på pumpa, vil ikke pedalen gå mer enn halvveis inn, det er akkurat som den slår inn i noe. Noen som vet hva dette kan være ?

hvis det har noe å si, så er pumpa til 740/760 2.3 motorer, men trur ikke det skulle ha noe å si.

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pakningen i den clutch slavesylinderen ok? Ikke gått for langt ut stempelet? Jeg hadde samme problemet på min 900 men da var pakningen i slavesylinderen ødelagt + at jeg hadde fått trykt clutchen inn så langt at utløserarmen hadde låst seg.. Men nå var jo det en 900 da..

Sikker på at det er lik slavesylinder som på 700 serien? Ser ikke slik ut på Meca.no men det kan jo være feil da..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pakningen i den clutch slavesylinderen ok? Ikke gått for langt ut stempelet? Jeg hadde samme problemet på min 900 men da var pakningen i slavesylinderen ødelagt + at jeg hadde fått trykt clutchen inn så langt at utløserarmen hadde låst seg.. Men nå var jo det en 900 da..

Sikker på at det er lik slavesylinder som på 700 serien? Ser ikke slik ut på Meca.no men det kan jo være feil da..

Hvordan får jeg "låst opp" utløserarmen da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 940 turbon var det enkelt.. Bare å få den tilbake..Ikke sikkert det som har skjedd... Ta ut stempel i slavesylinder og se om det er hele pakninger eller skader inne i sylinder.. Ny pakning er veldig billig.. Jeg bare overhalte min og siden har det fungert helt fint..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...