Mac Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Go Kveld! Tenkte å bytte ut forsterkeren min... Den gamle funker kun på kanal 1 og 2, så det blir for lite effekt å dra 2 stk 10" .. Boss Red RD-100 Har hørt endel bra om Dynabel.. BF1702 Vil dynabelen takle 2*10? Gidder nemlig ikke kjøpe noe som ikke drar de bra og bedre en det! Også tenkte jeg å bruke den gamle forsterkeren til 6*9`ene mine Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Hvis de to 10" er på 4 ohm hver vil du få 170W/sub, noe som er helt ok, men kanskje litt lite i og med at RMS ratinga er på 250. Ville nok uansett kjøpt en BF4501 og kobla elementene i parallell slik at du fikk 750W på dem. Da har du iallefall kraft nok til å kontrollere elementene. Bedre med for mye enn for lite, spesielt om elementene er i lukka kasse... Blir du lei Boss lyden så er det bare å vrenge opp og se hva som skjer, og klaske inn etpar 10" Infinity, RE XXX, Brahma 10", JL10W6/7 eller noe... :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mac Skrevet Januar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Takk for svar.. Tror den forsterkeren holder til mitt bruk.. Har ikke råd til en forsterker til 4k nå.. Så det får duge med den jeg kom med over.. Burde vel gå greit.. Flere meninger? :D Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mac Skrevet Januar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Forresten så er basserne på 4ohm ja.. Får forresten 265 til hver basser i 4 ohm da... Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Nei, du får 2*170. Kobler du subbene i paralell og brokopler sterkern så tilter den garantert da den vil få en 2 ohms last. Brokoplet er den kun stabil i 4 ohm. Du må koble en sub på hver kanal. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Enig med Jalla. BF4501 er mye bedre til dette bruket. Det er flere grunner til det. Den er stabil i 1ohm. (1200watt RMS)... Så du slipper å bytte forsterker om du skaffer deg heftigere sub'er etterhvert. Det er en kl.D forsterker. Den er nesten 90% effektiv. Dvs at den gir nesten 90% av tilført effekt, ut til sub'ene. (I motsetning til 2-kanaleren, som er ca 60%effektiv.) 2-kanaleren gir 170watt rms x2 i 4ohm. (eller 60% av det...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Backflipp Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by jalla Hvis de to 10" er på 4 ohm hver vil du få 170W/sub, noe som er helt ok, men kanskje litt lite i og med at RMS ratinga er på 250. Ville nok uansett kjøpt en BF4501 og kobla elementene i parallell slik at du fikk 750W på dem. Da har du iallefall kraft nok til å kontrollere elementene. Bedre med for mye enn for lite, spesielt om elementene er i lukka kasse... Blir du lei Boss lyden så er det bare å vrenge opp og se hva som skjer, og klaske inn etpar 10" Infinity, RE XXX, Brahma 10", JL10W6/7 eller noe... :D Hvem forhandler brahma suber ? Siter - AUDI 100 quattro x-BMW 320i m-tech -solgt x-MB 230E 2.3l -spiker x-MB 190E 2.0l -spiker x-Opel Ascona C luxus -spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Backflipp Hvem forhandler brahma suber ? Tror muligens RiZLa kan hjelpe deg med dette. Det ble nevnt tidligere her på forumet at det ikke fantes importør av Adire lenger i Norge. Ellers så er RE og Adire eid av samme konsern, begge bruker XBL^2 teknologi og er skikkelige saker. Skulle ønske vi kunne få inn andre ting som Audioque, Elemental Designs, Illusion Audio her i Norge også. Er en grunn til at jeg bestillte min fra over dammen... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mac Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Har bestilt den til 2200.. Får se åssen det spiller.. Det er jo returrett innen 8 dager så... får jeg heller bytte til den kraftigere da.. :) Resten av pengene jeg har nå, skal gå til ny headunit, dvdspiller med alt :) Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg