Gå til innhold

Mer lyd i Toyota Carina 2

Ranger emnet

jokkiz91

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha mer bass fremme i bilen samt mer lyd. Det jeg tenkte på var noen ikke så altfor dyre mid-bassere, men er komplisert å finne riktig plassering til disse.

Noen tips til plasseringer av disse og hva jeg burde bruke?

Jeg har nå:

4 x Rockford Fosgate T1693c i hattehylla.

2 x Boshmann PRO competition i bassworks porta.

Alpine V12

Magnat 4 chns

Stinger 35 AH

100 AH dynamo med 15 volts spenningsregulator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da, det der må jo låte helt forferdelig!!

Kast ut 6x9" og få deg noe skikkelig foran, og sørg for at det monteres skikkelig, så blir alt så mye bedre... Så kan du jo prøve å selge 6x9" og bæsjmann, og kjøpe deg noen skikkelige suber.

6x9" høyttalerene dine påvirkes av subene, og låter ræva, de kan også ta skade av dette så hvis du på død og liv MÅ ha høyttalere baki av en eller annen merkelig grunn, så bør disse ha kasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde ein 84 modell carina 2 i yngre dager.

Eg kjøpte eit 3-vegs komponentsett framme og hadde ein 12" i bassreflekskasse bak.

Diskanten plasserte eg oppå dashen.

4" i framdørene retta oppover og litt bakover (mot fører)

6,5" i framdørene retta oppover

Vart ganske bra lyd utav dette og det var fleire som bemerka lydkvaliteten

For dei som ikkje er fjortis lenger, so var det dette eg hadde i bilen min:

Cd spiller: Denon 850

Komponentsett: Boston Acoustic Pro 6.43 (dyrt, men bra lydkvalitet! Vart biampa)

Forsterker. Soundstream p 205 (liten 5 kanals forsterker)

Bass: Boston Acoustic Pro 12.4 i 54 liters bassreflekskasse

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da, det der må jo låte helt forferdelig!!

Kast ut 6x9" og få deg noe skikkelig foran, og sørg for at det monteres skikkelig, så blir alt så mye bedre... Så kan du jo prøve å selge 6x9" og bæsjmann, og kjøpe deg noen skikkelige suber.

6x9" høyttalerene dine påvirkes av subene, og låter ræva, de kan også ta skade av dette så hvis du på død og liv MÅ ha høyttalere baki av en eller annen merkelig grunn, så bør disse ha kasser.

Det låter faktisk helt greit, men hører at bassern forstyrrer høytallerne endel nå som jeg har fått bassern til å funke bra.

Skal kjøpe kasser til alle høytallerne nå, eller en kasse til alle høytallerne og skru den fast i hattehylla. Det er faktisk utrolig deilig å ha mye lyd bak:)

Har du prøvd de subene? De er faktisk overraskende bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her utenom Dag Johansen som bygger bra kasser for folk? Lite svar å få av han:(

Kommer helt ann på type kasse osv, men jeg har jo bygget noen hundre kasser opp gjennom tiden ;)

Og når du mener det er deilig å ha lyd bak, har du da noen gang sittet i en bil med skikkelig lyd foran?? det er som natt og dag, også blir det jo mye mere riktig å ha lyden der du sitter ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på type kasse osv, men jeg har jo bygget noen hundre kasser opp gjennom tiden ;)

Og når du mener det er deilig å ha lyd bak, har du da noen gang sittet i en bil med skikkelig lyd foran?? det er som natt og dag, også blir det jo mye mere riktig å ha lyden der du sitter ;)

Det er jeg helt enig i. Det er mye bedre å ha mye lyd foran, men det er et helvete for meg å sette inn høytallere i døra/dashen, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til og evt. ha kasse på mid-bass, diskanter, mellomtone:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider