Gå til innhold

Utvilkling av ny kjøp- og salgside

Ranger emnet

DenDuVeit

Anbefalte innlegg

Litt bugfix på beta.fliffi.com

- Ryddet litt

- Fikset noen funksjoner

Har en fungerende filtrering av felger. Det var noen her som ville ha denne. Hvis noen vil teste dette, så er det bare å legge inn ting på beta.fliffi.com.

Kom med tilbakemeldinger.

Blir en del jobbing med hovedprosjekt de neste ukene, så blir ikke så mange oppdateringer.

Noen ønsker som ikke har blitt implementert, men som er notert:

- Tilbakeknapp

- Sortering på pris, motorvolum, km, hk etc

- Filtrering på felgbredder

- Fritekstsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stilig.

Tror det er kjempemuligheter her.

Så lenge du ( som andre over her sa ) klarer å

tilby kunder noe effektivt, og lokke de med noe Finn og Autodb ikke har, må jo ikke være noe revolusjonerende, men noe som gjør ting lettvint og genialt å bruke f.eks. Så har du jo de største Bilforhandlerne med en gang. :)

Audi A4 2007 2.0 TDI.

"I was standing in the park wondering why frisbees got bigger as they get closer. Then it hit me."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget brødsmuler og en tilbakeknapp.

Brødsmulene er laget på en litt spesiell måte for bildeler. Den baserer seg på både kategorier og bilmerker. På biler så fungerer den som vanlige brødsmuler.

Noen som blir forvirret av denne?

Tilbakeknappen er laget slik at den følger brødsmulene og ikke slik som tilbakeknappen i nettleseren.

Jeg vet ikke om dette er noen god løsning på tilbakeknappen. Det strider jo med forventningene. Jeg tror de fleste forventer at en slik knapp skal fungere som den i nettleseren.

Fint om dere kunne testet ut brødsmulene og tilbakeknappen på beta.fliffi.com. Er jeg helt på jordet her?

Det er bare å legge ut ting for å teste. BETA.fliffi.com er til for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte innledningsvis gjenbruk/bytting av deler.

Jeg savner en "bytte-kategori", der jeg kan søke på hva som byttes, og hva man ønsker å bytte til. Om du skjønner hva jeg mener.

F,eks. om jeg sitter på ei girkasse som jeg gjerne vill bytte bort, men kanskje ikke vet helt til hva, så ønsker jeg å kunne søke etter noen som f.eks. trenger en slik kasse, og har noe de kan bytte den mot....

Mange sitter på mye deler som ikke er verdt stort i kroner og øre, som lett kan byttes i annet man trenger. Noen trenger alltid noe...

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte innledningsvis gjenbruk/bytting av deler.

Jeg savner en "bytte-kategori", der jeg kan søke på hva som byttes, og hva man ønsker å bytte til. Om du skjønner hva jeg mener.

F,eks. om jeg sitter på ei girkasse som jeg gjerne vill bytte bort, men kanskje ikke vet helt til hva, så ønsker jeg å kunne søke etter noen som f.eks. trenger en slik kasse, og har noe de kan bytte den mot....

Mange sitter på mye deler som ikke er verdt stort i kroner og øre, som lett kan byttes i annet man trenger. Noen trenger alltid noe...

Genialt!

Jeg skulle lage en "ønskes kjøpt"-kategori for både bil og deler, men dette hadde jeg ikke tenkt på.

Noe slikt som:

- Bilmerke

- Modell

- Type del du har

- Type del som ønskes eller en beskrivelse av ting som er av interesse.

- Alternativt en pris?

Hvis man har denne funksjonen så vil man også slippe en masse bytteannonser blandt de andre annonsene.

Takk for svaret! Det er slike ideer jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Noe i den duren.

Få også med fylke/landsdel. Ikke alltid like interessant å kjøre 100 mil for å bytte småting.

Alle annonser har fylke knyttet til seg. Så litt på muligheten for å lage en løsning der man også kan velge og alle fylker som grenser til det man bor i. Er dette en nyttig funksjon?

Godt igang med byttefunksjonen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv webutvikler. Personlig liker jeg ikke ikke Finn generelt pga den høye kostnaden med å legge ut en bil og dårlige søkefunksjoner, og jeg liker ihvertfall ikke Autodb grunnet en kronglete side hjernen min nekter å venne seg til.

Dette kan bli bra, som en tidligere sa, kan dette bli bra med utholdenhet, og som webutvikler er det en essensiell del av jobben vår som du mestrer, og det er å lytte til (potensielle) kunder. Ingenting er så viktig som dette når det gjelder hjemmesider.

Først må du sørge for at en kunde finner siden, deretter må kunden bla gjennom siden (hvorfor skal han gidde å bry seg med å bruke tiden sin på nettopp din side?) og ikke minst må du sørge for at kunden kommer tilbake ved et senere tidspunkt.

En ting jeg la merke til på siden din som jeg også hater med AutoDB, som jeg virkelig synes du skal sette fokus på, er pris. Folk som ønsker å annonsere på siden din MÅ legge ut en pris som er tilsvarer varens verdi. Se gjennom f. eks. AutoDB på felger, ihvertfall halvparten av annonsene på felger har prisen "RING!". Nei, verken jeg eller de jeg tidligere har diskutert dette med, ønsker å kontakte hver selger for pris hver gang de synes noe virker interessert. Derfor bør du hindre en annonsør å sette opp en pris på f. eks. 1 kr for en helt ny bil eller "RING". Istedet kan f. eks. prisfeltet stå tomt dersom annonsøren ønsker bud ellers bør annonser uten pris ikke legges ut før det står en pris der.

Designet på siden er heller ikke noe å skryte av, men jeg regner med dette er midlertidig. Bare tenk brukervennlighet så går dette bra.

Nå ble det mye å skrive, men uansett bare send en PM dersom du skulle ha hjelp med noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så hjertens enig med salahwaisi.

En annen ting jeg synes du skal passe på er å ikke drukne hovedbudskapet i masse irrelevant informasjon, som f.eks. på finn, der f.eks. kontaktinfo og beskrivelse av bilen nesten forsvinner i kaoset. Der er Bilforumet et skrekkens eksempel også, selve forumet er fargeløst og anonymt og forsvinner totalt i en masse irriterende flash-reklame og generel støy.

Få tydelig frem hovedbudskaper: Hva selges-til hvilken-pris av hvem.

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

1) Hva er brødsmuler for noe? Crumbled cookies? :D

2) Må cookies være på? Jeg gadd ikke prøve med.

3) Verken på beta eller www fikk jeg gjort noe som helst.

4) Du burde i en kortfattet setning forklare sånne som meg hva et parametersøk er for noe. La den stå sentrert øverst eller på den bunnlinjen under. Mer skal ikke til.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt lite tid til dette på grunn av hovedprosjektet.

Jeg har totalt endret hele siden. I stedet for å prøve med på noe jeg ikke kan(design), så stippet jeg det ned til noe som er enkelt og oversiktlig.

Brødsmuler er fra eventyret om Hans og Grete. Legge igjen et spor.

Grunnen til at siden var nede en stund, er fordi jeg har endret systemet totalt. Jeg kommer til å laste opp en ny versjon i løpet av dagen som en del av min CV. Jeg kommer til å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund så tok jeg den ned. Den er ikke mulig å bruke nå. Det blir bare en beta for øyeblikket. Jeg må snart begynne å søke jobber og trenger noe å vise til. Skal få opp noe på beta.fliffi.com i kvelt, men ikke noe mer enn det. Det blir hovedprosjekt på meg frem til juni, men etter det så er det full rulle.

Fint å se at det er interesse rundt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den nye testversjonen ute. Det er mye testdata! Og nei, bildene og teksten stemmer ikke. Dette er generert helt automagisk(automatisk). Dette er som sagt bare en testside.

beta.fliffi.com

Egentlig så skulle dette kommet ut i natt, men kjære Windows 7 og jeg var ikke enig om den saken. Alt streiket!

Ubuntu er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider